ولی ملکی سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگویی درباره انتزاع وزارت بازرگانی و صنعت، گفت: در طول تاریخ مجلس بحث ادغام و تفکیک وزارتصنعت و بازرگانی ۹ بار مطرح شده است؛ در ابتدای انقلاب وزارت صنعت، معدن امروزی به سه وزارت صنایع سنگین، صنایع و معادن تقسیم می‌شد اما از آنجایی که وجود سه وزارتخانه در این حوزه به تشکیلات بسیار نیاز داشت و تصمیم گیری را با سختی روبرو می کرد وزارت صنایع و معادن ادغام شد در نتیجه سه وزارتخانه به دو وزارتخانه تبدیل شد.

نماینده مردم مشکین شهر در مجلس شورای اسلامی افزود: پس از مدتی این دو وزارتخانه نیز با یکدیگر ادغام و یک وزارتخانه صنعت و معدن ایجاد شد در دوره هفتم مجلس بحث های بسیای درباره ادغام یا تفکیک این وزارتخانه‌ها مطرح شد.

ادغام وزارت صنعت و بازرگانی باعث کوچک‌سازی دولت شد

وی خاطرنشان کرد: ادغام وزارت صنعت و بازرگانی به منظور کاهش حجم دولت و تصمیم گیری سریع بود.

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه از ابتدای دولت دهم دولت در تلاش است وزارت صنعت و بازرگانی را از یکدیگر جدا کند، ادامه داد: اگرچه تاکنون دولت دو بار برای تحقق این امر به مجلس لایحه ارائه داده اما نه تنها در کمیسیون تخصصی صنایع و معادن با این لوایح مخالفت شده بلکه در صحن علنی نیز انتزاع وزارت بازرگانی و صنعت رای نیاورده است.

آیا نابسامانی بازار نمایندگان را مجاب می‌کند تا با طرح انتزاع وزارت بازرگانی و صنعت موافقت کنند؟

 این نماینده مردم در مجلس دهم گفت: اگرچه به نظر می‌رسد نمایندگان با تفکیک وزارت بازرگانی از صنعت موافق نیستند اما ممکن است مشکلاتی که در چند ماه اخیر برای توزیع کالا، ساماندهی و تنظیم بازار ایجاد شده نمایندگان را به این مجاب کند تا با انتزاع این دو وزاتخانه موافقت کنند.

تفکیک وزارت صنعت و بازرگانی تشکیلات را افزایش می‌دهد

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه به نظر بنده طرح انتزاع وزارت بازرگانی از صنعت در صحن علنی رای نمی‌آورد، افزود: تفکیک وزارتخانه مشکلی را حل نمی‌کند فقط تشکیلات را افزایش می‌دهد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.