منصور پوریان رئیس شورای تامین کنندگان دام کشور در گفت و گو با خبرنگار   صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اینکه کمبودی در عرضه گوشت وجود ندارد، اظهار کرد: با توجه به ذخیره سازی مناسب و عرضه تولید داخل به بازار، قیمت دام زنده و به تبع آن گوشت قرمز کاهش پیدا کرده است.

وی از کاهش ۴ هزار تومانی دام‌زنده خبر داد و گفت: هم اکنون قیمت دام سبک زنده به سبب فراوانی عرضه از ۳۶ هزار به ۳۲ هزار تومان تقلیل پیدا کرده است.

پوریان ادامه داد: واردات ۵۰ هزار راس دام زنده در هفته‌های اخیر تاثیر خوبی را بر جو بازار گذاشته است به طوریکه شاهد ثبات نسبی بر قیمت گوشت هستیم و ادامه این روند بر کاهش قیمت اثر گذار است.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه قاچاق دام از مرز‌های کشور به حداقل رسیده است، بیان کرد: با توجه به قوانین جدید دامپزشکی و ستاد مبارزه با قاچاق کالا، جابجایی دام در استان‌ها به سختی انجام می‌گیرد و این امر در کنار کشتار دام در استان بر کنترل قاچاق تاثیر خوبی داشته است، با ادامه این روند پیش بینی می‌شود در روز‌های آتی، قیمت گوشت در بازار کاهش یابد.

پوریان با تکذیب صادرات دام‌های وارداتی گفت: اگرچه برخی افراد مباحثی مبنی بر صادرات مجدد دام های وارداتی را مطرح می کنند، اما چنین امری وجود ندارد و تنها مطرح کردن چنین اظهاراتی بر نوسان قیمت دامن می‌زند چرا که دام‌ها بلافاصله پس از ورود به کشتارگاه می‌روند.

رئیس شورای تامین کنندگان دام کشور قیمت هر کیلو لاشه بره پرواربندی با وزن بالا در عمده فروشی را ۶۳ هزار و وزن سبک ۷۲ هزار تومان اعلام کرد و گفت: با توجه به کاهش قیمت دام زنده و عرضه مناسب، قیمت گوشت دستخوش تغییر و تحولاتی در بازار قرار می‌گیرد.

وی در ادامه افزود: اگر گوشت‌های وارداتی به درستی توزیع شود به طوریکه به هر نفر حداکثر ۵ کیلو برسد، بدون شک با کاهش قیمت در بازار روبرو خواهیم شد، اما هم اکنون نمی‌توان درصدی برای آن اعلام کرد.

پوریان در پایان‌ تصریح کرد: علی رغم آنکه برخی افراد اظهاراتی مبنی بر کمبود گوشت در بازار را مطرح می‌کنند، اما چنین امری صحت ندارد و‌ جای هیچ گونه نگرانی مبنی بر کمبود و افزایش مجدد قیمت نیست.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.