هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور ۰.۵ درصد افزایش یافت و به ۱۳۱۸.۳۱ دلار رسید.

در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا ۱.۳ درصد جهش یافت و به ۱۳۱۸.۴۰ دلار رسید.

بانک مرکزی آمریکا در نشست سیاست پولی دو روزه خود دورنمای رشد اقتصاد آمریکا و پیش بینی‌های نرخ بیکاری و تورم را تنزل داد و پایان تحکیم سیاست پولی و روند افزایش نرخ‌های بهره در سه سال گذشته را اعلام کرد.

کایل رودا، تحلیلگر بازار در شرکت "آی جی مارکت" در این باره گفت: بانک مرکزی آمریکا بیش از حد انتظار بدبین بود و به نگرانی‌های مربوط به رشد اقتصادی آمریکا افزود. دلار نیز روز گذشته از رکورد بالای خود عقب نشینی کرد و بازده اوراق قرضه خزانه کاهش پیدا کردند.

بر اساس گزارش رویترز، پس از اعلام تصمیم بانک مرکزی آمریکا در روز چهارشنبه دلار افت چشمگیری پیدا کرد و اوراق خزانه آمریکا صعود کرد و بازده اوراق ۱۰ ساله به پایین‌ترین حد در ۱۴ ماه گذشته سقوط کرد.

نرخ‌های بهره پایین‌تر ارزش دلار را تحت فشار منفی قرار داده و در عوض جذابیت طلا را که دارایی بدون بازده است، افزایش می‌دهد.

در این بین، هر اونس پالادیم برای تحویل فوری پس از این که اوایل معاملات تا رکورد ۱۶۱۹.۸۱ دلار پیش رفت، ۰.۳ درصد افزایش یافت و به ۱۶۰۸.۴۶ دلار رسید.

قیمت پالادیم که در تولید کاتالیزورهای کاهش آلودگی خودرو به کار می‌رود، از اواسط اوت حدود دو برابر افزایش یافته و از ابتدای سال ۲۰۱۹ تاکنون حدود ۲۷ درصد رشد کرده است.

به گفته تحلیلگران، ریسک ممنوعیت صادرات قراضه فلزات ارزشمند از سوی روسیه که تولیدکننده بزرگ پالادیم است، به نگرانی‌ها نسبت به کمبود عرضه در بازار افزوده و قیمت این فلزات را به رکورد بی سابقه‌ای بالا برده است.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری حدود ۰.۷ درصد رشد کرد و به ۱۵.۵۵ دلار رسید. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری ۰.۸ درصد افزایش یافت و به ۸۶۶ دلار رسید.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.