جلسه شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی و ویژه اقتصادی عصر امروز (دوشنبه) به ریاست معاون اول رییس جمهوری برگزار شد.

اسحاق جهانگیری در این جلسه با اشاره به سختی ها و دشواری های اقتصادی در سال جاری گفت: مسائل و مشکلات اقتصادی در سال ۹۷ باعث شد که مناطق آزاد تجاری - صنعتی کشور نیز با برخی محدودیت ها مواجه شوند.

معاون اول رییس جمهوری با تقدیر و تشکر از تلاش ها و زحمات و دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری - صنعتی و ویژه اقتصادی و روسای آن در سال جاری اظهار امیدواری کرد در سال ۹۸ با بهبود وضعیت اقتصادی کشور شرایط بهتری برای فعالیت اقتصادی در مناطق آزاد فراهم شود.

در این جلسه وزیر دادگستری، رییس سازمان حفاظت محیط زیست، استاندار سیستان و بلوچستان و برخی معاونان و نمایندگان دستگاه های اجرایی نیز حضور داشتند.

در این جلسه همچنین طرح جامع مناطق ویژه اقتصادی شیراز و گرمسار و طرح جامع منطقه آزاد تجاری ـ صنعتی انزلی و نیز طرح تملک دارایی های سرمایه ای سازمان منطقه آزاد قشم مورد بحث و بررسی قرار گرفت و تصویب شد.

افزایش سرمایه سازمان منطقه آزاد ماکو، ‌ افزایش محدوده منطقه آزاد چابهار، تغییر گرایش منطقه ویژه اقتصادی کازرون و تعیین سازمان مسئول، محدوده و گرایش مجاز منطقه ویژه اقتصادی میرجاوه نیز از دیگر موضوعاتی بود که در این نشست مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت و به تصویب رسید.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.