محمود واعظی عصر شنبه در بدو ورود به استان بوشهر در جمع خبرنگاران افزود: تلاش می شود با همت مسئولان تدابیری اندیشیده شود که بتوانیم مشکلات معیشتی مردم را برطرف کنیم. 

وی بیان کرد: طبیعی است که بخشی از این مشکلات باید در داخل کشور برنامه ریزی شود ولی بخش دیگری از این مشکلات منشا بیرونی دارد. 

رئیس دفتر رئیس جمهوری اضافه کرد: در زمان حاضر نقل و انتقالات پول بین بانکهای خارجی سخت شده، برای خریدها محدودیت هایی به وجود آمده و از برخی کشورهایی که در گذشته مایحتاج مردم به راحتی خرید می شد محدودیتهایی ایجاد شده است. 

وی ادامه داد: سفرهایی که رئیس جمهوری و اعضای کابینه به کشورهای مختلف می کنند گشایش های خوبی ایجاد کرده و با گذشت زمان گشایش هایی برای مبادلات بانکی، صادرات و واردات برای بخش خصوصی و دولتی انجام می شود و امید می رود این فشارها کاهش یابد. 

وی گفت: آسایش و آرامش مردم در ایام عید برای دولت بسیار مهم است و دولت برای تامین نیازمندی های مردم در این روزها تلاش می کند. 

واعظی اضافه کرد: میوه، ارزاق عمومی، لباس و منسوجات مورد نیاز مردم تامین شده و تلاش می شود با قیمت مناسب به دست مردم برسد. 

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: برای سفررئیس جمهوری به استان بوشهر ۲ تا ۳ ماه است که برنامه ریزی لازم انجام و نشست های متعددی برگزار شده و همه مطالبات و رویکردهایی که برای توسعه استان لازم است از مسئولان دریافت شده است. 

واعظی افزود: در سفر روز یکشنبه (فردا ۲۶ اسفند) رئیس جمهوری به عسلویه رقم خوبی به طور تقریبی ۲ برابر سفر دور اول برای طرحها و پروژه ها پیش بینی شده است. 

حجت الاسلام دکتر حسن روحانی روز یکشنبه ۲۶ اسفند برای دیدار مردمی، نشست شورای اداری، افتتاح پروژه های نفت، افتتاح و آغاز عملیات اجرایی پروژه های استان به صورت ویدئو کنفرانس و نشست با خبرنگاران وارد استان بوشهر می شود.

وی درخصوص مصوبات سفر دور نخست رئیس جمهوری به استان بوشهرگفت: همه رقمی که در برنامه سفر بود درصد بیشتری از آن پرداخت شده و ۳۰ میلیارد دلار باقی مانده که آن هم پرداخت می شود تا همه این پروژه ها به اتمام برسند. 

وی یادآورشد: بنا داشتیم سفررئیس جمهوری به استان بوشهر ۲ روزه انجام شود به دلیل تقارن این سفر با روزهای آخر سال و حجم بالای برنامه های رئیس دولت سفر در قالب یک روز تنظیم شده و از این بابت از مردم استان بوشهر عذرخواهی می کنیم. 

رئیس دفتر رئیس جمهوری گفت: اما از طرف رئیس جمهوری به مردم استان بوشهر قول می دهم در برنامه دیگری سهم مرکز استان ادا شود. 

واعظی گفت: باتوجه به اینکه سخنرانی رئیس جمهوری در سفر اول به استان بوشهر در مرکز استان انجام شده در این سفر دیدار مردمی ایشان در شهرستان کنگان انجام می شود. 

وی بااشاره به اینکه ۴ فاز جدید پالایشگاهی فردا با حضور رئیس جمهوری در پارس جنوبی افتتاح می شود اظهار داشت: این آخرین سفر هیات دولت در سال ۹۷ است و امید می رود این سفر دستاورد خوبی برای مردم و توسعه استان داشته باشیم.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.