روسیاالیوم گزارش داد، وزارت خارجه آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد که مایک پمپئو، وزیر خارجه این کشور از ۱۹ تا ۲۳ مارس به منظور بررسی چالش‌های امنیتی به اراضی اشغالی، لبنان و کویت سفر خواهد کرد.

وزارت خارجه آمریکا در این بیانیه اعلام کرد که پامپئو در بیروت با مسؤولان لبنانی دیدار خواهد کرد و با آن‌ها به بررسی چالش‌های سیاسی، امنیتی و اقتصادی‌ای که این کشور با آن روبه‌روست، خواهد پرداخت.

پمپئو در اراضی اشغالی نیز به بررسی مشکلات منطقه‌ای پرداخته و در جریان این سفر مجددا بر پایبندی واشنگتن نسبت به تضمین امنیت تل‌آویو تاکید خواهد کرد.

یک رابرت پالادینو، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا به خبرنگاران گفت: پامپئو در قدس بر محورهای حمایت علنی آمریکا از اسرائیل که دولت ترامپ مطرح کرده، دوباره تاکید خواهد کرد.

سفر پمپئو به قدس که آمریکا آن را به عنوان پایتخت اسرائیل به رسمیت شناخته در آستانه انتخابات پارلمانی ماه آوریا فرصتی برای نتانیاهو خواهد بود.

وزیر خارجه آمریکا قصد ندارد با رقبای نتانیاهو در انتخابات پارلمانی از جمله بنی گانتس یا لائیر لاپید دیدار کند.

وزیر خارجه آمریکا همچنین در نشست مشترک میان رژیم صهیونیستی، قبرس و یونان درخصوص انرژی و امنیت در دریای مدیترانه شرکت خواهد کرد.

پمپئو در کویت در نشست استراتژیک کویت- آمریکا با مسؤولان این کشور درخصوص مسائل همکاری دوجانبه در زمینه دفاع و مبارزه با تروریسم، امنیت اطلاعاتی، تقویت روابط در زمینه‌های تجارت، سرمایه‌گذاری و آموزش رایزنی خواهد کرد.

وزیر خارجه آمریکا همچنین با رهبران کویت به بررسی وضعیت یمن و سوریه، نیاز کشورهای شورای همکاری خلیج فارس به وحدت و یکپارچگی در رویارویی با چالش‌های منطقه، تقویت امنیت، ثبات و آرامش در منطقه خواهد پرداخت.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.