به گزارش ایسنا، دکتر منصور غلامی در جمع نمایندگان تشکل‌های صنفی، سیاسی و علمی دانشگاه گیلان با بیان اینکه موضوع توجه به جوانان و بیانیه اخیر مقام معظم رهبری موسوم به گام دوم محور اصلی است، اظهار کرد: باید به دست خودمان این امانت‌ها را به دست جوانان بدهیم.

وی همچنین گفت: در زمان حاضر، ۲۵ درصد از اعضای هیأت علمی زن هستند و طی پنج سال گذشته، ۳۸ درصد استخدام‌های اعضای هیأت علمی زنان بودند که به تدریج به مدیریت‌ها نیز راه می‌یابند؛ ضمن اینکه در وزارت علوم چهار تا پنج مدیر کل از زنان هستند.

غلامی در بخش دیگری از سخنان خود کانون‌ها و انجمن‌های علمی را مجموعه بسیار ارزشمندی دانست و خاطرنشان کرد: اینکه این انجمن‌ها و کانون‌ها جمع زیادی از دانشجویان را به سمت فعالیت اجتماعی و فرهنگی می‌کشانند، ارزشمند است.

وی با بیان اینکه نیاز است تا تشکل‌های صنفی اعضای هیأت علمی با صبر و حوصله جایگاه خودشان را نشان دهند، تصریح کرد: تشکل‌های صنفی اعضای هیأت علمی بایستی جایگاه‌شان را از باب اینکه حرکت آنها کارشناسی و هم افزایی است، تثبیت کنند.

غلامی با بیان اینکه دانشگاه‌های بزرگ ما دانشجویان با شرایط علمی آموزش می‌دهند، اظهار کرد: آموزش‌های کاربردی ما محدود به چند دانشگاه مانند علمی و کاربردی و فنی و حرفه‌ای است.

وی در ادامه گفت: اینکه بخش بیرونی نمی‌تواند بلافاصله فارغ التحصیلان را به کار گیرد، بخشی برای آن است که باید ببینیم که آنها ساز و کاری با سطح آموزش ما دارند یا نه، که البته با استفاده از برنامه‌های مهارت افزایی سعی شده که این سازوکارها به شکلی تدبیر شود.

وزیر علوم، با بیان اینکه دانشگاه‌های ما رویکرد خوبی به سمت حل مسائل کشور دارند، تصریح کرد: کنسرسیومی از دانشگاه‌های بزرگ کشور با سازمان حفاظت محیط زیست ایجاد شده؛ قرارداد کلانی برای حل مسائل محیط زیستی منعقد گردیده و احیای دریاچه ارومیه، تالاب انزلی، موضوعات خشکسالی و کم آبی و ریزگردهای خوزستان جزو برنامه‌هاست.

غلامی با اشاره به موضوع ساماندهی آموزش عالی در کشور و اجرای آن از سال آینده اظهار کرد: استادان و دانشجویان همه بایستی برای تحقق این مهم تلاش کنند و جامعه نیز باید این موضوع را بپذیرد.

وی با تاکید بر اینکه گفتمان همراهی و همدلی در دانشگاه‌ها باید بیش از پیش توسعه یابد، اضافه کرد: امید، نیاز جامعه ما است و باید توجه داشته باشیم که ناامید کردن، خیانت به کشور است.

به گزارش روابط عمومی وزارت علوم، ادای احترام به شهدای گمنام دانشگاه، افتتاح طرح محوطه سازی دانشکده هنر و معماری، غرس یک اصله نهال در دانشگاه، بازدید از نمایشگاه دستاوردهای دانشگاه، اتصال دانشگاه به شبکه علمی کشور و افتتاح ایستگاه بین المللی مطالعات اکوسیستم مناطق مرطوب با همکاری آکادمی علوم چین، حضور در جلسه کارگروه آموزش، پژوهش و فناوری استان، نشست با مدیران دانشگاه و نمایندگان تشکل‌های صنفی، سیاسی و علمی از دیگر برنامه‌های سفر دکتر غلامی به دانشگاه گیلان بود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.