این تارنمای اروپایی در گزارش روز چهارشنبه خود افزود: نمایندگان پارلمان اروپا در جلسه ای که در استراسبورگِ فرانسه برگزار شد، حکمی را درباره امنیت سایبری برای همه محصولات، فرایندها و خدمات فروخته شده به اتحادیه اروپا تصویب کردند و در قطعنامه ای جداگانه درباره تهدید ناشی از فناوری چین علیه حفاظت از اطلاعات هشدار دادند.

 

 

 

اتحادیه اروپا همچنین حکم آژانس امنیت سایبری این اتحادیه را تمدید کرد و منابع بیشتری را برای انجام وظایف این آژانس اختصاص داد. 

 

این قطعنامه بر نگرانی فزاینده اروپا درباره نقش بازار چین در گسترش تجهیزات زیربنایی شبکه جی ۵ تاکید کرد.

 

این تجهیزات توسط شرکت هواوی در بازارهای بین المللی عرضه شده است. 

 

نگرانی ها درباره این غول فناوری جهان ناشی از این باور است که خدمات امنیتی چین و دیگر زیرساختارهای این کشور برنامه هایی را طراحی کرده اند که می تواند امکان دسترسی بدون مجوز به اطلاعات شخصی و اطلاعات مخابراتی را فراهم کند. 

اعضای پارلمان اروپا همچنین در این نشست از کمیسیون اروپا و همه اعضای اتحادیه اروپا خواستند دستور راهنمایی را درباره چگونگی مقابله با تهدیدهای سایبری ارائه دهند. 

 

کمیسیون اروپا اعلام کرد که یک طرح ۱۰ بندی را برای ایجاد توازن بهتر در روابط اقتصادی با چین در دستور کار دارد. 

 

توصیه هایی را بعد از نشست شورای اروپا در تاریخ ۲۱ و ۲۲ مارس (فروردین ۹۸) ارائه خواهد داد. در این نشست کمیسیون خواستار رویکرد مشترک اتحادیه اروپا در قبال مسائل امنیتی شبکه های جی ۵ خواهد شد.

 

نیویورپ افزود: این اقدام کمیسیون و پارلمان اروپا در پی فشارهای شدید دولت آمریکا و «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری این کشور درباره تهدیدهای ناشی از استفاده از محصولات هواوی و تجهیزات جی ۵ آن انجام شده است. دولت ترامپ چنین استدلال کرده که این تجهیزات تهدیدی برای امنیت ملی محسوب می شوند.

 

این گزارش افزود: استرالیا ونیوزلند تاکنون استفاده از تجهیزات جی ۵ شرکت هواوی در این کشور را منع کرده اند.

 

شبکه های جی ۵ نسل بعدی شبکه های اتصال به اینترنت هستند که نسبت به شبکه های قدیمی سرعت بالاتر و اتصال قوی‌تر و قابل‌اطمینان‌تری برای گوشی های هوشمند و سایر دستگاه‌ها ارائه می‌دهند.

 

 اعضای پارلمان، شورا و کمیسیون اروپا چندی پیش به توافقی سیاسی در زمینه اقدام امنیت سایبری دست یافتند که وظایف آژانس مقابله با تهدیدهای امنیت سایبری را تقویت می کند و هدف از آن حمایت بهتر از کشورهای عضو در مواجهه با تهدیدها و حملات سایبری است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.