رای الیوم گزارش داد، رابرت پالادینو، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در پاسخ به سوالی درباره وضعیت الجزایر از اظهار نظر مستقیم درباره انصراف عبدالعزیز بوتفلیقه، رئیس جمهوری الجزایر از کاندیداتوری و تعویق برگزاری انتخابات در این کشور تا اطلاع ثانوی خودداری کرده و تنها گفت‌: ما از نزدیک تمامی تحولات مربوط به تعویق انتخابات در الجزایر را دنبال می‌کنیم.

همچنین نورالدین بدوی، نخست وزیر جدید الجزایر اعتراف کرد که این کشور مرحله ویژه‌ و حساسی از تاریخ خود را پشت سر می‌گذارد و الجزایری‌ها این انتظار را دارند که تمامی خواسته‌هایی که در طول چند روز و هفته‌ گذشته مطرح کرده‌اند، تحقق یابند.

بدوی روز سه‌شنبه به جای احمد اویحیی، نخست وزیر قبلی الجزایر که روز دوشنبه استعفا کرده بود، در این سمت منصوب شد.

او پیشتر تاکید کرده بود که زمان و اعتماد دو مساله مهم برای تحقق تمامی خواسته‌های الجزایری‌ها هستند و شرایط حاضر نیازمند توجه به این خواسته‌هاست که در راس آنها نقشه راه و اجرای اصلاحات گسترده و بزرگ برای ایجاد الجزایری جدید قرار دارند.

نخست وزیر جدید الجزایر افزود: در دیداری که با بوتفلیقه داشتم، متعهد به تلاش جدی و خالصانه برای اجرای این اصلاحات شدم و اکنون در برابر مردم این کشور قول می‌دهم که به خواسته‌های الجزایری‌ها توجه کنم و در خدمت به آنها بکوشم.

این مسؤول الجزایر تاکید کرد: به همراه کادر دولتی در راستای اجرای این ماموریت دشوار و تحقق تمامی پیشنهادات تلاش خواهم کرد.

از سوی دیگر جبهه آزادیبخش ملی، حزب حاکم در  الجزایر، اعلام کرد، از دیگر احزاب ائتلاف ریاست جمهوری جدا خواهد شد تا به تنهایی هزینه اشتباه‌های سیاسی اخیر را نپردازد.

حسین خلدون، سخنگوی این حزب پس از نشستی شش ساعته با حضور دیگر رهبران این حزب، اظهار کرد: جبهه آزادیبخش از دیگر احزاب ائتلاف ریاست جمهوری جدا خواهد شد تا به تنهایی متحمل هزینه اشتباه‌های سیاسی اخیر نشود.

خلدون در ادامه این اظهارات خاطرنشان کرد: این نشست در راستای ساماندهی دوباره به حزب با برگزاری همایشی در هفته اول ماه مه برگزار شد.

سخنگوی حزب آزادیبخش ملی درباره چهره‌های جدا شده از این حزب نیز افزود: درب‌های حزب بر روی تمامی کسانی که بخواهند به جنبش مردمی ملحق شوند باز خواهد بود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.