القدس العربی گزارش داد، در پی پیشروی نیروهای وابسته به خلیفه حفتر در جنوب شهر سرت، یگان پشتیبانی و امنیتی سرت وابسته به دولت الوفاق لیبی با انتشار بیانیه‌ای در صفحه رسمی خود در فیسبوک، در این شهر حالت فوق العاده و قیام عمومی اعلام کرده و تمامی یگان‌های نظامی پشتیبان را فراخواند.

در این بیانیه آمده است: نیروهای ما در جنوب و شرق سرت به مسافت ۹۰ کیلومتر گشت‌زنی‌ کردند و آنها به حضور در پایگاه‌هایی که مسئول تامین امنیت‌شان هستند، پایبندند.

همچنین در این بیانیه تاکید شده است: اقدامات نیروهای حفتر در تحریک چند باره نیروهای ما کاملا مردود است و ما صرفاً نظاره‌گر این اقدامات نخواهیم ماند.

نیروهای دولت الوفاق تاکید کردند: هرگونه تعرضی به شهر سرت به منزله اعلام جنگ است و پیامدهای آن فاجعه‌بار خواهد بود و ما برای آن آماده هستیم.

فعالان شبکه‌های اجتماعی روز یکشنبه تصاویری از گشت‌زنی نیروهای حفتر در ورودی جنوبی شهر سرت (۴۵۰ کیلومتری شرق طرابلس) را به اشتراک گذاشتند.

یک منبع نظامی وابسته به دفاع هوایی لیبی در شهر سرت به پایگاه خبری "بوابة الوسط" گفت: یک یگان مسلح وابسته به فرماندهی کل ارتش لیبی وارد منطقه الوادی الاحمر در شرق سرت شد.

به گفته منبع یاد شده، در شهر سرت حالت آماده‌باش برقرار است؛ به ویژه در درگاه ابو زاهیه در ورودی شرقی این شهر که ۲۰ کیلومتر با خود شهر فاصله دارد، در این مرکز، خودروها توسط نیروهای امنیتی تفتیش می‌شوند.

در مقابل، یک منبع نظامی در فرماندهی کل نیروهای مسلح لیبی وابسته به خلیفه حفتر به خبرگزاری اسپوتنیک روسیه گفت که این نیروها کنترل درگاه بوهادی در جنوب شهر ساحلی سرت را که پیش از این در سال ۲۰۱۶ توسط نیروهای وابسته به دولت الوفاق از کنترل داعش خارج شده بود، به دست گرفتند.

او افزود: نیروهای مسلحی که در درگاه بوهادی مستقر بودند، عقب نشینی کردند و هیچگونه درگیری میان دو طرف شکل نگرفت.

کشور نفت‌خیز لیبی از سال ۲۰۱۱ شاهد جنگی بر سر قدرت است، در حال حاضر دولت الوفاق که در جهان به رسمیت شناخته می‌شود، در طرابلس واقع در غرب این کشور و خلیفه حفتر که تحت حمایت پارلمان است، در شهر طبرق واقع در شرق این کشور متمرکز هستند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.