محمد جواد حق‌شناس  در یکصد و سی و یکمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران در خصوص نامگذاری‌هایی که در دستور کار امروز (یکشنبه) شورای اسلامی شهر تهران قرار گرفته بود، گفت‌: دهم مهر ماه در دویست و شصت و دومین جلسه متوالی کمیسیون نامگذاری شورای اسلامی شهر تهران موضوعاتی در خصوص نامگذاری خیابانی به نام "پگاه" در منطقه سه در نزدیکی بانک مرکزی مطرح شد که بر اساس پیشنهاد شهرداری این خیابان به نام "رییس فقید بانک مرکزی" یعنی آقای "محسن نوربخش" با اتفاق آرای اعضای این کمیسیون به تصویب رسید.

وی افزود: خیابان بی نامی در منطقه هفت نیز به پیشنهاد خانواده‌ شهید که در همین کوچه ساکن بودند و موافقت بنیاد شهید و امور ایثارگران و شهردار این منطقه به نام "شهید محمدرضا فتاحی منش" مورد تصویب اعضای این کمیسیون قرار گرفت. همچنین در منطقه هفت، بوستان کوچک مقیاسی بدون نام با پیشنهاد شهرداری منطقه به نام "سایه سار" نامگذاری شد.

این عضو شورای اسلامی شهر تهران در بخش دیگری از صحبت‌های خود، خاطر نشان کرد: در منطقه هشت کوچه بی‌نامی با پیشنهاد شهرداری و خانواده‌ شهید به نام "شهید صمد ذوقی" نامگذاری شد. همچنین کوچه منصوری در منطقه ۱۶ و در محدوده خزانه با پیشنهاد خانواده‌ شهید از منصوری به "مجید ایوبی" تغییر نام داده شد.

رییس کمیسیون فرهنگی ــ اجتماعی  شورای اسلامی شهر تهران  از بررسی نامگذاری شش میدان و بازار میوه و تره بار در شهر تهران خبر داد و در این باره خاطر نشان کرد: همه این میادین جدید الاحداث بودند که یکی از آنها در منطقه دو با نام "امین" و دیگری در منطقه دو به نام "فرحزاد" یک بازار دیگر در مجیدیه منطقه هشت به نام "هفت خانگی " پیشنهاد چهارم در منطقه هشت به نام "بازار روز باختر" پیشنهاد پنجم در منطقه ۱۳ به نام "بازار آشتیانی" و یک بازار دیگر در همین منطقه و در محدوده بزرگراه امام علی (ع) به نام بازار "ایران مهر" در کمیسیون نامگذاری پیشنهاد شده است.

به‌ گزارش ‌ایسنا، نهایتا اعضای شورای اسلامی شهر تهران پس از بحث و بررسی در خصوص این نامگذاری‌ها با اکثریت آرا همگی این نامگذاری‌ها را به تصویب رساندند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.