اسماعیل مختاری دولت آبادی، مدیرکل دفتر امور سهام عدالت سازمان خصوصی سازی با بیان اینکه از ۵.۷۵۰ میلیارد تومان مبلغ ۳.۳۲۲ میلیارد تومان بابت عملکرد ٩٥ و مبلغ ۲.۴۲۹ میلیارد تومان سود عملکرد سال ٩٦ برای سه گروه مددجویان نهادهای حمایتی، روستاییان و عشایر و کارگران فصلی و ساختمانی توزیع شده است، گفت: سایر گروه‌ها تا پایان امسال، سود مربوط به عملکرد ٩٦ را دریافت خواهند کرد.

دولت آبادی ارزش روز سبد سهام عدالت را بیش از ۱۰۰ هزار میلیارد تومان برآورد کرد و گفت: آزاد سازی این حجم از سرمایه که دارندگان آن‌ها عمدتا از اقشار کم درآمد جامعه بوده و در صورت آزاد سازی احتمالا اکثرا فروشنده باشند نیاز به بررسی بیشتر و کار کارشناسی دارد تا خدای نکرده بازار سرمایه و بورس را تهدید نکند و فرصتی برای تقویت این بازار باشد.

این مقام مسئول با تأکید بر این که هدف نهایی طرح توزیع سهام عدالت، آزاد سازی آن است، گفت: در این طرح اصلاح احکام قانونی و فراهم کردن بستر آزادسازی سهام عدالت مد نظر است.

وی ابراز کرد: اکنون ایجاد صندوق‌های ETF (صندوق‌های سرمایه گذاری قابل معامله) و انتقال سهام شرکت‌های سرمایه پذیر به این صندوق‌ها و سپس واگذاری سهام صندوق‌ها به مردم، بر اساس پیشنهاد سازمان خصوصی سازی و سازمان بورس و اوراق بهادار در دستور کار دولت قرار گرفته و تحت عنوان لایحه به مجلس ارسال شده است.

مدیرکل دفتر امور سهام عدالت سازمان خصوصی سازی نقش سازمان بورس در آزادسازی سهام عدالت را پُر رنگ خواند و اظهار کرد: سازمان بورس و اوراق بهادار بیشترین نقش در این فرآیند را برعهده دارد و صندوق‌های سرمایه گذاری قابل معامله سهام عدالت تنها در بازار سرمایه قابلیت خرید و فروش دارد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.