به گزارش روابط عمومی راه و شهرسازی استان فارس احمد اصغری مهرآبادی در صدوشانزدهمین جلسه شورای مسکن مهر استان فارس افزود: تا پایان سال ۹۸ باید پرونده مسکن مهر در کشور بسته شود.

او شورای مسکن استان را مهمترین مرجع تصمیم گیری در خصوص وضعیت مسکن دانست و گفت: هر استانی که شورای مسکن فعال‌تری داشته توانسته روند اتمام پروژه‌های مسکن مهر را به خوبی دنبال کند.

مهرآبادی با بیان اینکه استان فارس جزو استان‌هایی است که شورای مسکن خوبی دارد، گفت: به دلیل اینکه استان فارس جزو استان‌هایی است که بالای ۱۰۰ هزار واحد مسکن مهر دارد و از تعداد بالای مسکن مهر برخوردار است.

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی اضافه کرد: تعداد ۶ هزار واحد نیمه تمام مسکن مهر در فارس وجود دارد که با حمایت استاندار و اعضای شورای مسکن فارس و حمایت جدی وزارت راه و شهرسازی تا پایان سال ۹۸ تکمیل خواهد شد.

مدیر کل راه و شهرسازی استان فارس نیز گفت: در استان جمعاً ۱۱۲ هزار و ۸۱۰ واحد مسکن مهر وجود دارد که ۵۰ هزار و ۶۹۲ واحد مربوط به شهرهای بالای ۲۵ هزار نفر و ۳۰ هزار و ۲۷ واحد مربوط به شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر است.

فیروز تکاور ادامه داد: تعداد ۲۴ هزار و ۵۷۴ واحد مسکن مهر نیز مربوط به شهرهای جدید، ۵۳۳ واحد در بافت فرسوده و ۶ هزار و ۹۸۴ واحد هم مربوط به اداره کل راه و شهرسازی لارستان است.

او گفت: از تعداد ۵۰ هزار و ۶۹۲ واحد مسکن مهر شهرهای بالای ۲۵ هزار نفر که متعلق به اداره کل راه و شهرسازی استان فارس بوده، تعداد ۴۶ هزار و ۷۰۵ واحد واگذار و تعداد ۱۵۰ واحد تسویه نقدی شده است و یک هزار و ۱۶۵ واحد فاقد متقاضی نیز زیر ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

مدیر کل راه و شهرسازی فارس گفت: تعداد واحدهای باقیمانده مسکن مهر استان فارس حدود ۲ هزار و ۶۶۵ واحد است که از این تعداد هزار و ۶۵ واحد آماده تحویل شده و اجرای هزار و ۶۰۰ واحد نیز ادامه دارد.

تکاور در خصوص واحدهای باقیمانده خاطرنشان کرد که از این تعداد ۳۲۲ واحد مربوط به پروژه‌های تفاهم ۳ جانبه و ۴۴۵ واحد نیز به پروژه‌های اجاره ۹۹ ساله تعلق دارد و ۸۳۳ واحد نیز پروژه خودمالکی است.

استاندار فارس نیز گفت: از تعداد ۱۱۲ هزار واحد مسکن مهر که ساخت آن در تعهد استان فارس بوده تا کنون ۱۰۶ هزار واحد تکمیل و تحویل شده است.

عنایت الله رحیمی ضمن اعلام آمادگی به منظور تکمیل واحدهای باقیمانده مسکن مهر از قائم مقام وزیر راه و شهرسازی خواست روند واگذاری پروژه‌های مسکن مهر با پیشرفت فیزیکی زیر ۳۰ درصد به کمیته امداد امام خمینی (ره) تسریع شود.

رحیمی در خصوص رفع مشکلات پروژه‌هایی با بیش از ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی نیز گفت: بر اساس مصوبات پیشین شورای مسکن استان مقرر شد در پروژه‌هایی که پیمانکاران متقاضی هستند، واگذاری پروژه انجام شده و پرداختی‌های افراد نیز متناسب با ارزش روز پروژه تسویه شود.

تعیین تکلیف تقسیط پروژه‌های مسکن مهر که در قالب فروش اقساطی قرار گرفته، رفع موانع به منظور ارائه خدماتی همچون آب، فاضلاب، برق و گاز در مجتمع‌های مسکن مهر، پیگیری ساخت تصفیه خانه شرق صدرا و رفع مشکلات مالکیت زمین تصفیه خانه در شهر لپویی و همچنین ارائه خدمات در این شهر از دیگر موضوعاتی بود که استاندار فارس در این جلسه به آنها پرداخت.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.