«آصف غفور» سخنگوی ارتش پاکستان از پیشنهاد اخیر وزیر امور خارجه ایران مبنی بر آمادگی برای کمک به رفع تنش بین اسلام آباد و دهلی‌نو استقبال کرد.

غفور در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر پیشنهاد وزیر امور خارجه ایران درباره میانجیگری، از این پیشنهاد استقبال کرد

وی افزود:این معنای حقیقی و چیزی است که ما از کشور دوست و برادر خود ایران انتظار داریم.

سخنگوی ارتش پاکستان ضمن تشکر از مواضع ایران در خصوص تنش‌های اخیر با هند گفت: کشورهایی مانند چین، ترکیه و ایران کمک بزرگی در وضعیت فعلی هستند.

وی در پاسخ به پرسشی دیگر  مبنی بر راه های موثر برای تقویت امنیت مرزهای ایران و پاکستان و جلوگیری از تحرکات عناصر تروریستی، گفت نیروهای امنیتی و مرزبانی پاکستان همکاری بسیار خوبی با دوستان ایرانی خود در آن طرف مرز دارند.

غفور افزود: پاکستان برای مراقبت از مرزهای خود با ایران بخش ویژه ای در گردان نیروهای مرزی (FC) تشکیل داده و اخیرا نیز حضور نیروهای مرزی در بخش های مختلف نوار مرزی ایالت بلوچستان را افزایش داده است.

وی گفت: متاسفانه برخی از عناصر تروریستی با انجام عملیات در خاک ایران اقدام به فرار به داخل پاکستان کرده و در مناطق دورافتاده پنهان می شوند، اما پاکستان از هیچ اقدامی برای شناسایی و بازداشت این عناصر دریغ نمی‌کند.

سخنگوی ارتش پاکستان اظهار داشت: نیروهای پاکستانی همان طور که پنج نفر از ۱۲ مرزبان ربوده شده را توانستند از تروریست ها پس گرفته و به مسئولان ایران تحویل دهند، به همکاری خود ادامه می‌دهند.

غفور تأکید کرد: در حال رایزنی با مقامات ایرانی برای حصارکشی مرز مشترک هستیم.

وی در حضور خبرنگاران داخلی و خارجی گفت: پاکستان حتی یک ذره در همکاری و روابط خود با ایران شک ندارد.

آصف غفور تصریح کرد: روابط پاکستان با ایران قابل قیاس با روابط این کشور با سایر کشورها به ویژه هند نیست.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.