به گزارش سایت فلسطین الیوم، آویخای مندلبلیت، دادستان کل رژیم صهیونیستی روز پنجشنبه رسماً بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر این رژیم را به فساد و گرفتن رشوه و خیانت در امانت متهم کرد.

این اتهامات در حالی صورت گرفته که تنها چند هفته تا انتخابات پارلمانی رژیم صهیونیستی باقی مانده و نتانیاهو تلاش می‌کند در این انتخابات پیروز شود. این انتخابات نهم آوریل برگزار می‌شود.

دادستان کل رژیم صهیونیستی اعلام کرده که تمایل دارد جلسه‌ای برگزار شود تا قبل از تفهیم رسمی اتهامات، نتانیاهو فرصتی برای دفاع از خود داشته باشد.

چند پرونده فساد علیه نتانیاهو و همسرش وجود دارد که یکی از آنها دریافت هدایای غیرقانونی از یک تاجر یهودی-آمریکایی است. وی همچنین به دادن رشوه به ناشر روزنامه یدیعوت آحارونوت برای پوشش‌دهی اخبار به نفع نخست‌وزیر متهم شده است.

حزب لیکود به رهبری بنیامین نتانیاهو این اتهامات را رد کرده و آن را "ظلم سیاسی" خواند.

این حزب اعلام کرد: متهم شدن نخست‌وزیر از سوی دادستان کل آن هم یک ماه قبل از انتخابات بدون دادن فرصت به وی برای دفاع از خود مداخله آشکار و بی‌سابقه‌ای در انتخابات محسوب می‌شود.

روزنامه هاآرتص نوشت که این نخستین باری است که یک نخست‌وزیر اسرائیلی که همچنان در پستش به سر می‌برد رسماً از سوی دادستان کل به دریافت رشوه متهم می‌شود.

نتانیاهو ضمن رد کردن این اتهامات گفت: این اقدام بی‌سابقه‌ای در راستای سرنگون کردن حزب راست‌گرای اسرائیل و بازگشت چپ‌گرایان به قدرت است.

رؤسای برخی احزاب اسرائیلی در واکنش به این اقدام دادستانی کل، از نتانیاهو خواستند استعفا بدهد.

آوی گبای، رئیس حزب کارگر رژیم صهیونیستی گفت: نتانیاهو هر کاری می‌کند به خاطر خودش می‌کند. او نه به مردم توجه می‌کند نه به دولت. من از نتانیاهو می‌خواهم استعفا بدهد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.