آسوشیتدپرس نوشت، این بازجویی در حالی صورت می‌گیرد که او قرار است به تصویب یک قانون در حمایت از نتانیاهو و ائتلافش که درنهایت منجر به خاموش شدن تحقیقات پلیس اسرائیل علیه آنها می‌شود، کمک کند.

"امروز دیوید بیتان"، ناظم پارلمانی ائتلاف حاکم اسرائیل در ارتباط با اتهاماتش مبنی بر اینکه سال‌ها پیش به هنگام فعالیت در شهرداری از منافع مجرمان حمایت می‌کرده مورد بازجویی قرار گرفت.

بیتان یکی از حامیان اصلی قانونی است که قرار است به نتانیاهو در گریختن از اتهاماتش فسادش کمک کند.

این قانون تحت عنوان "لایحه توصیه‌ها" به این رویه که پلیس می‌تواند به دفتر دادستانی درمورد تعقیب مظنون‌ها به هنگام تکمیل تحقیقاتش توصیه‌هایی کند، پایان می‌دهد.

همچنین هدف از این قانون جلوگیری از برخی افشاگری‌ها از تحقیقات نیز است چراکه تصریح کرده هیچ گونه از توصیه‌های پلیس نمی‌تواند علنی شود و کسانی که دست به افشای این اطلاعات به رسانه‌ها بزنند مجازات خواهند شد.

قرار بود که حزب لیکود متعلق به نتانیاهو فردا (دوشنبه) این لایحه را در پارلمان به رای بگذارد اما به نظر می‌رسد که از تعداد حامیان کافی برخوردار نیست و احتمالا آن را به تعویق خواهد انداخت و امید این حزب این است که بتواند هرچه سریع‌تر این لایحه را تصویب کند تا درنهایت مشمول تحقیقاتی که در حال حاضر در مورد نتانیاهو انجام می‌شود نیز بشود.

نتانیاهو در ارتباط با دو پرونده هدف بازجویی قرار گرفته و پلیس گفته او مظنون به دست داشتن در ارتشا، تقلب و نقض اعتماد است.

پلیس تاکنون شش بار از نتانیاهو در ارتباط با هدایایی که او از برخی چهره‌های تجاری و هالیوود دریافت کرده و همچنین در ارتباط با تحقیقات مربوط به مذاکرات محرمانه با ناشر یک روزنامه اسرائیلی به منظور درخواست پوشش خبری مثبت در ازای کنترل یک روزنامه حامی نتانیاهو بازجویی کرده است.

این در حالی است که شنبه شب ده ها هزار معترض اسرائیلی به خیابانهای تل آویو آمده و با برگزاری یک تجمع ضد فساد استعفای نتانیاهو را خواستار شدند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.