سید حسن خمینی روز سه شنبه در مراسم تجدید میثاق مادران، همسران و فرزندان شهدا در حرم امام خمینی(ره) عنوان کرد: امروز به دور از هرگونه کینه و حسد باید با یکدیگر با اخلاق و روی خوش برخورد کنیم و به یکدیگر خیر و آرامش برسانیم.

وی وظیفه خطیر نهادینه کردن اخلاق در جامعه را بر عهده زنان دانست و گفت: مادران و زنان؛ محور اصلی خانواده و جامعه هستند که با فضایل اخلاقی، جامعه را به سوی سعادت و سربلندی هدایت می کنند.

یادگار امام(ره) اخلاق و روی خوش را ودیعه ای الهی و رمز نجات انسان ها دانست و یادآور شد: اخلاق خوش و نیکو همانگونه که حربن ریاحی را سعادتمند کرد، توان هدایت یک جامعه را به سوی سربلندی را نیز دارد.

وی با بیان اینکه بسیاری از توفیقات امام خمینی(ره) وامدار اخلاق نیکو و نقش برجسته همسر ایشان است، اظهار داشت: همسر امام راحل با اینکه در زندگی خود داغ دو جوان را دید، ولی پیوسته با اخلاق نیکو و روی خوش، آرامش مثال زدنی برای همسر و فرزندانش در خانه ایجاد می کرد.

یادگار امام (ره) در ادامه به عاقبت به خیر نشدن بسیاری از افراد متدین به دلیل اخلاق بدشان اشاره کرد و افزود: مرد جوانی در یکی از جنگ های پیامبر اکرم(ص) اسیر سپاهیان اسلام شد ولی حضرت محمد(ص) به دلیل غیرت، راستگویی، شجاعت و از همه مهمتر اخلاق خوش و نیکو، او را بخشید.

به گزارش ایرنا، ۲ هزار تن از مادران، همسران و فرزندان شهدای هشت سال دفاع مقدس و مدافعان حرم به همراه معاونان و روسای نواحی مختلف بنیاد شهید تهران بزرگ امروز سه شنبه با حضور در حرم مطهر امام خمینی(ره) با آرمان های والای ایشان، رهبری و شهدا تجدید میثاق کردند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.