دکتر منصور غلامی در این مراسم ضمن تبریک میلاد با سعادت حضرت فاطمه زهرا (س) گفت: میلاد شخصیت‌های بزرگ و گرانقدر بخصوص شخصیت‌هایی که وجه معنوی بارز و تأثیرگذاری دارند، باید از صرف یک تبریک، به سمت بهره‌گیری بیشتر از این ایام حرکت کند.

وی با بیان اینکه در مناسبت‌های معنوی کارهای مختلفی انجام می‌شود، افزود: در دانشگاه‌ها سعی می‌شود تا در مراسم و مناسبت‌ها، به توزیع منابع، ویژگی‌های شخصیتی و جایگاه علمی معصومین (ع) پرداخته شود لذا باید توجه به جایگاه رفیع بزرگان به عنوان هدیه از نشست‌های مرتبط با این مناسبت‌ها، مدنظر قرارگیرد.

وزیر علوم با تاکید بر اینکه تکرار این ایام سبب تقویت معنویات در درون و شکل‌گیری باورهای مثبت در درون افراد می‌شود، ادامه داد: توجه با این موضوعات تأثیرات ماندگاری را به دنبال دارد و سبب نهادینه‌شدن معنویات خواهد شد.

دکتر غلامی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تلاش وزارت علوم در مسئولیت‌پذیری و انجام امور در محیطی آرام و صمیمی، مطرح کرد: در ارائه خدمات یک تکلیف شرعی داریم که براساس آن در ازای دریافت حق‌الزحمه، باید فعالیت‌ها نیز به نحو شایسته انجام شود و با دقت و ظرافت مسئولیت‌های قانونی موردتوجه قرار گیرد.

وزیر علوم در ادامه سخنان خود با تاکید بر لزوم درک برخی محدودیت‌های مدیران از سوی کارکنان تصریح کرد: در هر سازمان و مجموعه از جمله وزارت علوم، یک چارچوب و ضوابط اداری وجود دارد که همه موظف به رعایت آن هستند و گاهی افراد به دلیل اینکه حوزه کاریشان صرفاً در داخل سازمان اداره می‌شود با مواخذات جدی و قوی در عملکردها روبرو نمی‌شوند اما زمانی که حوزه کاری مدیران به دستگاه‌های خارج از آن مرتبط است، وضعیت متفاوت می‌شود لذا برای همکاری مؤثر با مدیران، باید محدودیت‌ها را شناخت و آن‌ها را درک کرد.

وی با اشاره به توانایی بانوان در انجام امور تاکید کرد: براساس آماری که از سال ۱۳۹۶ تاکنون از اعضای هئیت علمی بانوان در دانشگاه‌ها بدست آمده است، ۳۸ درصد اساتید زن جذب هیئت علمی دانشگاه‌ها شده‌اند و این در حالیست که جریان ورود زنان در مقطع دکترا در دانشگاه‌ها طی سال‌های گذشته بسیار کمتر بوده استاما چندسالی است که این امر روبه بهبود است.

وزیر علوم با بیان اینکه در حال حاضر تعداد مدیران در دانشگاه‌ها نیز در حال افزایش است، افزود: اکنون رئیس سه دانشگاه کشور زن هستند و ادامه این روند دردستور کار وزارت علوم قرار دارد.

دکتر غلامی با تاکید بر اینکه در وزارت علوم نگاه تبعیض جنسیتی وجود ندارد، عنوان کرد: جایگاه سیاسی و فرهنگی بانوان در کشور کمرنگ شدنی نیست و درطول تاریخ نیز سهم بانوان همیشه محفوظ بوده است اما علی رغم تلاش جهت اثبات تأثیرگذاری بانوان در کشور، نباید به سمت سهم‌خواهی حرکت کرد زیرا این امر ممکن است نتایجی داشته باشد که در شأن زنان و کشور ما نباشد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی وزارت علوم، جشن میلاد با سعادت حضرت فاطمه زهرا (س) و بزرگداشت مقام زن امروز (دوشنبه) با حضور دکتر منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، دکتر عبدالرضا باقری قائم مقام وزیر علوم، دکتر مسعود شمس‌بخش مشاور وزیر و مدیر کل دفتر وزارتی، دکتر علیرضا عبداللهی‌نژاد مدیرکل اداره کل روابط عمومی، دکتر زهرا کیاسالاری مشاور وزیر علوم در امور زنان و مسئولان و کارشناسان زن وزارت علوم در محل این وزارت برگزار شد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.