محمد تقی مصباح یزدی ظهر امروز در همایش سه دهه تدبیر و مقاومت «تبیین جایگاه رهبری مدبرانه و حکیمانه رهبر معظم انقلاب طی ۳۰ سال سکانداری انقلاب اسلامی» در محل مدرسه علمیه نواب مشهد اظهار داشت: قریب به ۵۵ سال قبل در حوزه علمیه قم، روحانی  که درون حوزه هم غریب بود و زندگی روزانه‌اش هم به سختی اداره می‌شد احساس وظیفه کرد و تا پایان نفس خود به دنبال اجرای اسلام ناب بود، خیلی‌ها هم در همان زمان در درون حوزه با ایشان مخالفت می‌کردند اما اراده خداوند بر پیروزی ایشان بود ایشان در طول ۱۵ سال بر اساس سنت‌های الهی مورد امتحانات خدا قرار گرفت و خدا هم مزد او را داد همانگونه که حضرت ابراهیم و سایر پیامبران مورد امتحان قرار گرفتند.

آیت الله مصباح یزدی ادامه داد: این سنت الهی است که کسانی که می‌خواهند به جایی، مقام و منصبی برسند مورد امتحان قرار می‌گیرند امام خمینی (ره) ۱۵ سال مورد امتحان خداوند قرار گرفت؛ دستگیری شبانه ایشان،؛ از دست دادن آقا مصطفی خمینی فرزند ایشان و حوادث و اتفاقات متعدد از این قبیل امتحانات بود که نتیجه‌اش حادثه عظیم استقبال تاریخی از امام (ره) بود.

وی با طرح سوال اینکه آیا این یک حادثه معمولی بود تصریح کرد: داستان‌های درون قرآن سراسر عبرت و درس برای انسان‌ها در طول تاریخ است و قضایای عینی را به ما نشان می‌دهد تا فریب مصادیق این داستان‌ها را نخوریم مشکل آنجاست که کسانی به دنبال دلخواه خود هستند؛ باید حواسمان را جمع کنیم این عالم عالم امتحان است همانطور که پیامبران و امامان امتحان دادند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: عده‌ای خواب این را هم نمی‌دیدند که حکومت و نظامی اسلامی با هیچ ابزار و امکاناتی بتواند شکل بگیرد، مگر اول انقلاب یادتان نیست تمام کشورهای پیشرفته دنیا علیه ما بودند و در جنگ تحمیلی حتی حاضر به فروش سیم خاردار به ما نبودند اما اراده خدا با او بود، اما امروز آمریکا از موشک‌های ایران می‌ترسد و اعتراف می‌کند که هفت میلیارد دلار در خاور میانه بدون هیچ فایده‌ای خرج کرده است و تنها عایدی آن‌ها شکست پشت شکست بوده است؛ اما با کدام قوت موفق شدیم؟ به تعبیر امام (ره) با پای برهنه این انقلاب مستضعفان بود این حجت را بر ما تمام می‌کند که اتکا خود فقط به اسباب عادی و مادی نباشد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد: کار به جایی رسید که خارجی، داخلی، دوست، دشمن پیر و جوان رهبری او را پذیرفتند اما منتظر بودند تا امام (ره) از دنیا برود و بعد فاتحه انقلاب را بخوانند و می‌گفتند که تازمانی امام (ره) هست نمی‌شود کاری کرد و در پی نقشه‌های شومی بعد از فوت امام ره بودند اما خدا بار دیگر به ما نشان داد که جایی که خدا کاری را اراده کند نمی‌شود اراده دیگری قالب شود.

آیت‌الله مصباح‌یزدی تصریح کرد: هنر بزرگ امام اخلاص او بود و راز پیروزی او اخلاص و احساس وظیفه او بود؛ قرآن، احادیث و تاریخ هم می‌گوید اگر کسی نیت خود را خالص کرد برای خدا و تمام توانش را گذاشت و به دنبال مقام نبود و فهمید که باید وظیفه‌اش را انجام دهد به سرمنزل خود می‌رسد.

وی افزود: زندگی مقام معظم رهبری در عالم اسلام نمونه است و در عالم اسلام نمونه‌ای مثل ایشان در علم، تقوا، فراست، تدبیر، حلم، شجاعت، صبر، دوراندیشی سراغ ندارم و ایشان فردی ممتاز در عالم اسلام است؛ ببینید که دشمنان ما راجب مقام معظم رهبری چه مطالبی می‌گویند؛ یکی از بزرگ‌ترین شخصیت‌های جهان گفته بود تا ایران چنین رهبری دارد شکست نخواهد خورد این سخن کسی است که دوست ما نیست، این رهبر را خدا ساخت برای امروز ما ذخیره کرد.

آیت‌الله مصباح‌یزدی اظهار داشت: هر کدام از ما اگر بنای این را گذاشتیم که زندگی‌مان بر‌اساس وظیفه الهی تنظیم کنیم و هر کس این تصمیم را بگیرد و وفادار باشد او هم مثل سایر اولیا خدا از حمایت‌های خدا و لطف خدا به اندازه ظرفیت خودش بهره مند خواهد شد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تاکید کرد: تک تک ما باید سعی کنیم به وظیه خود عمل کنیم و دوم اینکه دیگران را روشن کنیم و وظایفشان را گوشزد کنیم و روح همه این دعوت‌ها هم باید بندگی خدا باشد، خدا را بشناسیم و جایی که با کمک هم می‌توانیم کار ها را انجام دهیم کارگروهی و تشکیلاتی بر اساس موازین اسلامی داشته باشیم وقتی اینگونه عمل کردیم می‌فهمیم که چرا رهبری در سخت‌ترین شرایط می‌فرمایند: من نسبت به آینده خوشبینم.

وی افزود: وعده‌های الهی در قرآن امید بخش بزرگی برای ما است و تجربه هم نشان داده کسانی که در سدد انجام وظیفه باشند نهایتا در هدفشان پیروزاند ولو ممکن است ضعف‌ها و مشکلاتی هم داشته باشند؛ پیروزی نهایی یک انسان، پیروزی هدف اوست و این پیروزی از آن کسانی است که نیت و اقدامشان خالص باشد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.