این تفاهم‌نامه در حیدرآباد هندوستان به امضای اصغر نورالله زاده، مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید جمهوری اسلامی ایران و سانیل شوکلا، رییس موسسه توسعه کارآفرینی هند رسید.

 

بر اساس این تفاهمنامه که در حاشیه کنفرانس دو سالانه بین المللی توسعه کارآفرینی در هند امضا شد، مرکز تخصصی کارآفرینی کسب و کارهای خرد و کوچک هند–ایران در تهران ایجاد می‌شود. برگزاری دوره های تخصصی آموزشی، تبادل دانش برای شناسایی ظرفیت‌های کارآفرینی، اجرای برنامه های توسعه کارآفرینی و تامین مالی خرد از جمله دستورکارهای این مرکز خواهد بود.

 

هند، از موفق ترین کشورها در توسعه کسب و کارهای خرد و کوچک در جهان به شمار می رود. اجرای تفاهمنامه اخیر می تواند به استفاده از تجربیات این کشور در توسعه کارآفرینی، سیستم تامین مالی کسب و کارهای خرد و کوچک خصوصا در مناطق روستایی و حاشیه شهرها و کمتربرخوردار در ایران منجر شود.

در این سفر که به همراه دکتر علی ربیعی رییس هیات مدیره صندوق انجام شده است، هیات ایرانی با مدیرعامل بانک توسعه صنایع کوچک هند، مدیرعامل بانک تعاون هند، مدیرعامل بانک توسعه کشاورزی هند و مدیرعامل بانک زنان هند دیدار و در مورد گسترش همکاری‌ها و تبادل تجربیات در چارچوب تفاهمنامه منعقده مذاکره کرد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.