&#۳۹;شاه محمود قریشی&#۳۹; طی گفت: وگو با شبکه خبری &#۳۹;دنیا نیوز&#۳۹; پاکستان افزود اسلام آباد حمله تروریستی زاهدان را به شدت محکوم کرده و در این خصوص با تهران در تماس است.

قریشی خاطر نشان کرد که گفت وگوی مشروحی با دکتر ظریف همتای ایرانی خود انجام داده و علاوه بر این پاکستان یک هیات کارشناسی به تهران اعزام کرد که اعضای آن با مقامات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز دیدار کردند.

وی تاکید کرد ایران و پاکستان بر همکاری مشترک توافق کرده اند و ما نیز قطعا نگرانی‌های طرف ایرانی را رفع و تمامی اختلافات را حل خواهیم کرد.

این دیپلمات بلند پایه پاکستانی اظهار داشت که تهران و اسلام آباد در گذشته نیز روی مسائل مشابهی با یکدیگر همکاری کرده اند و انشاالله ما از هیچ گونه همکاری با ایران دریغ نخواهیم کرد.

در حادثه تروریستی ۲۴ بهمن ماه در جاده خاش- زاهدان ۲۷ نفر از مرزبانان سپاه پاسداران به شهادت رسیدند و ۱۲ نفر نیز زخمی شدند.

در پی این حادثه، خانم رفعت مسعود سفیر پاکستان توسط دستیار وزیر و مدیرکل آسیای غربی به وزارت امور خارجه احضار شد.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی درباره حمله تروریستی اخیر در سیستان وبلوچستان گفت: دولت‌های خائن امارات و عربستان بدانند صبر جمهوری اسلامی ایران به سر آمده و نظام اسلامی حمایت‌های مخفیانه از گروهک‌های تکفیری را تحمل نخواهد کرد.

سرلشکر پاسدار محمدعلی جعفری در مراسم تشییع پیکر پاسداران در اصفهان افزود: سکوت پاکستان نشان دهنده نوعی حمایت از این گروهک هاست و سازمان اطلاعاتی پاکستان باید در این خصوص پاسخگو باشد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.