خبرگزاری فرانسه گزارش داد، نیکولاس مادورو، رئیس جمهور ونزوئلا در اظهاراتی تصمیمش برای بستن مرز ونزوئلا با برزیل تا اطلاع ثانوی را در میان تداوم نزاع‌ با خوان گوایدو، "رئیس جمهور خود خوانده" ونزوئلا برای وارد کردن یک کاروان کمک‌های انسان دوستانه خارجی ابراز داشت.

مادورو در یک سخنرانی تلویزیونی گفت که بستن کامل مرز ونزوئلا با کلمبیا را هم در نظر دارد.

مادورو چندی پیش به ارتش ونزوئلا دستور داده بود یک پل مرزی مهم با کلمبیا را به منظور جلوگیری از ورود کمک‌های خارجی از شهر کوکوتا کلمبیا تحت کنترل درآورد. این شهر جایی است که محموله‌های کمک‌های خارجی واکثرا از جانب آمریکا در آن جا انبار شده‌اند.

مادورو در یک سخنرانی تلویزیونی این کمک‌های خارجی را یک اقدام "تحریک آمیز" و یک "بازی بچگانه" خواند و گفت: ارسال این کمک‌ها پیش زمینه‌ای برای مداخله‌ای نظامی آمریکا در ونزوئلا است.

او در این سخنرانی که با همراهی چند تن از اعضای ارتش ایراد کرد گفت: هدف آمریکا ایجاد یک اغتشاش ملی عظیم بود اما آنها موفق نشدند. کشور ما خواهان صلح است.

در همین حال روز پنج شنبه اتاویوی رگوباروس، سخنگوی ریاست جمهوری بریل اعلام کرد این کشور به ارسال هوایی کمک‌های انسان دوستانه برای ونزوئلا به رغم صحبت‌های مادورو ادامه می‌دهد.

او گفت: تا زمانی که خوان گوایدو بتواند کامیون‌های برای بار زدن این کمک‌ها بفرستد غذاهای فاسد نشدنی و دارو در شهر پاکارایمای برزیل انبار می‌شود.

گوایدو اعلام کرده روز شنبه قصد دارد کمک‌های انسان دوستانه خارجی را وارد خاک ونزوئلا کند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.