اسپوتنیک گزارش داد، در حالی که طرفداران خوآن گوایدو، رییس جمهور خودخوانده ونزوئلا می‌خواهند به مرزهای ونزوئلا بروند تا علیرغم بسته بودن مرزها توسط ارتش، کمک‌های بشردوستانه را وارد کشور کنند، شرکت هواپیمایی فرانسه تصمیم گرفته است تا پروازهای خود به کاراکاس را تعلیق کند.

به‌ گزارش ‌این شرکت هواپیمایی فرانسوی، ایر فرانس دست کم تا دوشنبه آینده (ششم اسفند) پروازهای خود به مقصد ونزوئلا را به تعلیق در خواهد آورد که این تصمیم به پروازهای رفت و برگشت تاریخ‌های چهارم ، پنجم و ششم اسفند ماه بر می‌گردد.

سخنگوی ایرفرانس به خبرگزاری فرانسه گفت‌: به دلیل شرایط امنیتی در ونزوئلا برخی از پروازهای این شرکت لغو شده‌اند.

سایت این شرکت هواپیمایی پروازهای جایگزینی به مقصد پاناما برای این روزها پیشنهاد داده‌ است.

از سوی دیگر سازمان عفو بین‌الملل نیز در گزارشی نیروهای امنیتی ونزوئلا را به کشتار و دستگیری صدها تن در جریان اعتراضاتشان علیه نیکولاس مادورو، رئیس‌جمهور ونزوئلا متهم کرد.

در گزارش عفو بین‌الملل آمده است که از ۲۱ تا ۲۵ ژانویه ۴۱ نفر توسط نیروهای دولتی کشته و حدود ۹۰۰ تظاهرکننده بازداشت شده‌اند. این سازمان از شورای حقوق بشر سازمان ملل خواسته است تحقیقاتی مستقل را در این رابطه آغاز کند.

این اعتراضات توسط گوایدو، رئیس‌جمهور خودخوانده ونزوئلا سازماندهی شده بود.

علی‌رغم درخواست تسلیم فرماندهان و سربازان ونزوئلایی که اپوزسیون به آنها قول عفو عمومی داده است و با وجود تظاهرات گسترده، دولت نیکولاس مادورو، رییس جمهور ونزوئلا پابرجا مانده است.

ارتش نیز از دولت مادورو حمایت می‌کند و بستن مرزها برای جلوگیری از ورود کمک‌های بشردوستانه به این کشور را تشدید کرده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.