واقعیتش را بخواهید ما هم خبر داشتیم که شورای صنفی نمایش چند روز قبل برای تصمیم‌گیری در مورد اکران نوروزی جلسه داشته‌اند، ولی خب از زیر دست ما در رفت، ولی از زیر دست همکاران ما در رسانه مزبور در نرفت. روی این حساب تا اینجایش را داشته باشید که این خبر از رسانه به گوش ما رسیده که فیلم‌های ماجرای نیمروز؛ رد خون، متری شیش و نیم، شبی که ماه کامل شد، ژن خوک، زندانی‌ها و چهار انگشت به احتمال قریب به یقین در ماراتن اکران نوروزی با هم به رقابت خواهند پرداخت؛ خبری که البته خیلی دور از واقعیت هم نیست

یکی از بازارهای داغ اکران سینما در هر سال، اکران نوروزی است. دوره‌ای که از نیمه دوم اسفند شروع شده و تا بعد از تعطیلات نوروز هم ادامه دارد. حالا تقریبا چند سالی است که همین دوره، تبدیل به یکی از فصل‌های داغ و پرمشتری اکران سینماها شده و خیلی از پخش‌کننده‌ها برای این‌که فیلم‌شان را در این فصل اکران کنند با هم به رقابت شدیدی می‌پردازند. همزمانی این دوره با تعطیلات نوروزی در کنار دست به جیب شدن خانواده‎‌های ایرانی در این فصل موجب شده که سینماها هم بهره‌ای از آن ببرند. هرچند در این چند سال یک گزاره نانوشته تبدیل به یک قاعده شفاهی شده که فیلم‌های کمدی در این دوره همه رقبا را جا می‌گذارند اما با این حال نباید از این مساله هم غافل شد که در یکی دو سال اخیر هم فیلم‌های کمدی به مرور رقبای جدی‌تری پیدا کرده‌اند.

هرچند ما خبر فیلم‌های اکران نوروزی را از خروجی همکاران رسانه‌ای‌مان شنیدیم ولی ما هم منابع خودمان را داریم و این مساله باعث نمی‌شود که صحت و سقم این خبر را بررسی نکنیم.

 همین هم شد که از طریق منابع خودمان جویای جزئیات این مساله شدیم. اصل خبری که دوستان رسانه‌ای ما منتشر کرده بودند، درست بود. با این توضیح که این مساله هنوز آنچنان که باید نهایی نشده است. منتهای مراتب تا اینجای کار باید احتمال اکران گزینه‌های مورد اشاره را نزدیک به واقعیت دانست مگر این‌که طی چند روز باقیمانده تا نیمه‌های اسفند، اتفاق‌های دیگری بیفتد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.