انوشیروان محسنی بندپی، استاندار تهران امروز در کارگروه اشتغال استان تهران با اشاره به عدم توازن بین نرخ بیکاری و سهم اعتبارات و تسهیلات تخصیصی اشتغال‌زایی استان تهران، گفت: در حالی میانگین بیکاری استان تهران ۱۲ درصد است که این رقم در کل کشور حدود ۱۱ درصد اعلام می‌شود.

وی ادامه داد: میزان سهم اشتغال استان تهران در زمینه طرح‌های نیمه‌‌تمام ۶.۷ درصد، سرمایه در گردش ۱۰.۶ درصد و در مجموع ۸ درصد است اما متأسفانه سهم‌بری از اعتبارات وزارتخانه ۴.۶ درصد است که این کاهش سهم‌بری هیچ توجیهی ندارد.

استاندار تهران افزود: از لحاظ نرخ بیکاری استان تهران دارای محرومیت بسیاری است و باید در این زمینه از دستگاه‌های مرتبط پیگیری و مطالبه‌گری داشته باشیم و باید مکاتبه‌ای با وزیر صنعت و معدن صورت پذیرد تا سهم استان تهران به درستی تخصیص پیدا کند.

محسنی بندپی اضافه کرد: هیچ‌گونه کم‌کاری از سوی مدیران در ایجاد فرصت‌های شغلی متناسب با رشد جمعیت در استان تهران پذیرفتنی نیست و با توجه به استقرار حدود ۱۸ هزار واحد صنعتی در استان، اگر این واحدها نوسازی یا تسهیلات دریافت کنند، می‌توان ظرفیت ویژه‌ای در ایجاد فرصت‌های شغلی ایجاد کرد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.