برانکو ایوانکوویچ که برای تماشای دیدار النصر عربستان و پاختاکور ازبکستان به امارات رفته بود، در حاشیه تمرین پرسپولیس، درباره اولین حریف پرسپولیس در مرحله گروهی لیگ‌قهرمانان آسیا گفت: پاختاکور بهتر بود هر چند موقعی که بازی مساوی بود، النصر یک پنالتی از دست داد. پاختاکور تیم بهتری بود و انتظار داشتم که این تیم پیروز میدان باشد. اولین بازی ما هم برابر این تیم خواهد بود.

او ادامه داد: پاختاکور بهتر خواهد شد چون لیگ تیمشان بهتر خواهد شد. ما فینالیست لیگ قهرمانان هستیم و به عنوان شانس اول وارد میدان می‌شویم و از هیچ‌کس ترس نداریم اما در حالی که خودمان را برنده می‌دانیم، این را هم می‌دانیم که بازی سختی در پیش داریم. این افتخار است که در لیگ قهرمانان بازی می‌کنیم. ضمناً به خاطر اینکه ذوب‌آهن به مرحله گروهی لیگ قهرمانان صعود کرده است به این تیم تبریک می‌گویم.

سرمربی پرسپولیس در ادامه درباره پرسپولیس و لیگ قهرمانان آسیا گفت: لیگ قهرمانان سخت‌ترین بازی‌ها در آسیاست. در این رقابت‌ها حریف آسان وجود ندارد. در گروه ما و استقلال تیم‌های سختی حضور دارند اما اگر می‌خواهیم در سطح سال گذشته باشیم، باید خوب بازی کنیم و همه تیم‌ها را ببریم. اینجا کوتاه آمدن، دست کم گرفتن و تحقیر حریف معنا ندارد چون سطح بازی‌ها متفاوت از لیگ ایران است.

او در مورد بازی کردن با نماینده عربستان و از دست دادن شرایط میزبانی گفت: بله متاسفانه با الاهلی نمی‌توانیم در خانه بازی کنیم و این برای هواداران و باشگاهمان حیف است. این چیزی است که ما نمی‌توانیم در آن تاثیر گذار باشیم. به هر حال فاکتوری است که کار را سخت می‌کند اما به آن هم عادت خواهیم کرد.

برانکو درباره پیروزی برابر پدیده در جام حذفی هم گفت: در کنفرانس خبری هم گفتم که آن بازی را به عنوان یک بازی بزرگ تلقی کردم. واقعاً پدیده استحقاق بیشترین توجه را دارد. گل‌محمدی یک تیم واقعی و مدرن را به وجود آورده است. خوشحالم که بازی به بازی بهتر کار می‌کنیم. در آن بازی نسبت به بازی قبل بهتر بودیم. آن بازی به نوعی "فینال قبل از فینال" بود و یک "فینال قبل از فینال" دیگر هم برابر سپاهان در انتظار ما خواهد بود.

سرمربی پرسپولیس همچنین درباره وضعیت سید جلال حسینی گفت: او مصدومیت مختصری دارد که فکر می‌کنم طول نخواهد کشید. در بازی به موقع واکنش نشان دادیم که مصدومیتش بیش از این بدتر نشود. فکر کنم تا هفت روز آینده آمادگی خود را به دست می‌آورد.

برانکو درباره انجام ۲۵ بازی در ۱۰۰ روز و فشردگی کار اظهار کرد: متاسفانه برنامه همینطور خواهد بود و ما نمی‌توانیم تاثیری روی آن بگذاریم. ما بازی‌های خود را برای لیگ قهرمانان به هم ریختیم. البته این مساله برای همه بازیکنان جهان مشکل‌ساز می‌شود. ماهینی و انصاری را به خاطر همین فشردگی‌ها از دست دادیم. آن‌ها استراحت نداشتند. ماهینی برابر استقلال و انصاری در فینال لیگ قهرمانان مصدوم شدند.

ایوانکوویچ در ادامه اظهار کرد: خوشحالیم که در ترکیبمان بازیکنان بیشتری به نسبت قبل داریم. سعی می‌کنیم ترکیبی داشته باشیم که بازیکنان، وقت برای آمادگی و استراحت داشته باشند و به نتیجه‌مان لطمه‌ای نخورد.

برانکو درباره اینکه مگر قبلاً برنامه بازی‌ها را با او هماهنگ نکرده‌اند، گفت: آن‌ها به ما برنامه‌ای را نشان دادند. من پرسیدم می‌شود آن را تغییر داد و آن‌ها جواب دادند که نمی‌شود. پس این چه توافقی است؟ من قبول کردم بازی برابر سپیدرود در جام حذفی را بدون بازیکنان ملی‌پوش بازی کنیم و دستور دادند در بازی برابر پیکان هم بدون حضور ملی‌پوشان این دیدار را انجام دهیم. دیگر من چه می‌توانم بکنم؟

او درباره پنالتی چیپ علیپور در بازی برابر پدیده خاطرنشان کرد: من طرفدار این گونه ضربه‌ها نیستم. خود یحیی گل‌محمدی هم در نیمه نهایی جام ملت‌های آسیا برابر چین این کار را انجام داد و اگر گل می‌شد ما به فینال می‌رسیدیم. این مدل ضربه‌ها، همیشه ریسک بالایی دارند اما وقتی گل می‌شود خیلی قشنگ می‌شود.

برانکو درباره بازی برابر نفت مسجد سلیمان گفت: مقابل قهرمان، همه دو برابر انگیزه دارند. ما با احترام به تیم نفت مسجد سلیمان، نشان دادیم که در سخت‌ترین موقعیت‌ها، بهترین هستیم. ما در هر بازی برای برد به میدان می‌رویم. چه نفت مسجد سلیمان باشد، چه الاهلی عربستان و چه پدیده.

او در پاسخ به این سوال که حرف زدن درباره مسائل مالی چه چیزی را حل می‌کند گفت: چرا از من می‌پرسید؟ این سوال را از مدیرعامل بپرسید.

برانکو در پاسخ به این سوال که بازیکنان اگر اعتصاب کنند،‌ خللی در برنامه‌های شما پیش می‌آید گفت: این را از من نپرسید، از بازیکنان بپرسید.

سرمربی پرسپولیس درباره وضعیت رادشوویچ هم گفت: او در سالن وزنه تمرین می‌کند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.