ایندیپندنت گزارش داد، ریچارد پینتر  که سابقه خدمت به عنوان وکیل امور اخلاقی جرج دبلیو بوش در فاصله ۲۰۰۵ تا ۲۰۰۷ را دارد به شبکه MSNBC ، گفت‌: اعلام وضعیت اضطرار ملی از سوی دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا به بهانه مهاجرت غیر قانونی " به وضوح یک کار غیر قانونی" و محصول وضعیت روانی ترامپ است.

پینتر خاطر نشان کرد: رییس جمهور اصلا به لحاظ روحی ــ روانی وضعیت خوبی ندارد. من فکر می‌کنم او به طرزی افراطی خودشیفته است و دیوارش یعنی چیزی که او می‌خواسته را برآورده نکرده‌اند و به همین خاطر واکنشی از فرط خشم نشان می‌دهد.

وی در ادامه‌ تصریح کرد: او(ترامپ) از کنترل خارج شده و جواب منفی از جانب کنگره را نخواهد پذیرفت. او قرار است این طور عمل کند و می‌خواهد بر این نحوه عمل پافشاری کرده و کشور را چند تکه کند. این مغایر با قانون اساسی و غیر قانونی است.

پینتر، گفت‌: او آسیب زیادی به حزب جمهوری خواه که بر سر این موضوع دو نیمه خواهد شد، وارد می‌کند و ما واقعا باید این را در ذهن داشته باشیم که علت این وضعیت مناسب نبودن وضعیت رییس جمهور است.

پینتر که معاون رییس گروه شهروندان حامی مسئولیت پذیری و اخلاقیات در واشنگتن است،باور داشتن ترامپ به ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه و ترجیح دادن او به مقامات اطلاعاتی را سند و مدرکی برای اثبات غیر منطقی رفتار کردن ترامپ دانست.

پینتر اضافه کرد: او قابلیت انجام این شغل را ندارد. واقعا لازم است که او بر طبق متمم "۲۵" قانون اساسی بر کنار شود، اما کابینه‌اش را با کسانی پر کرده است که نمی‌خواهند چنین متممی را اجرایی کنند و کنگره هم ظاهرا تمایلی به این که برای استیضاح ترامپ و بر کناری‌اش تلاش کند، ندارد.

روز دوشنبه یک ائتلاف از ۱۶ ایالت آمریکا تحت رهبری ایالت کالیفرنیا، از دولت ترامپ به خاطر وضعیت اضطراری که چند روز پیش اعلام کرد تا بودجه ساخت دیوار در مرز مکزیک را به دست بیاورد شکایت کردند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.