العالم گزارش داد، یک شرکت امنیتی و اطلاعاتی رژیم صهیونیستی روز سه‌شنبه در گزارشی نوشت که تصاویر ماهواره‌ای از عملیاتی شدن اغلب سامانه‌های پدافندی «اس-۳۰۰» مستقر در سوریه حکایت دارند.

بر اساس گزارش شرکت «ایمیج‌ست» (ImageSat)، تصاویر ماهواره‌ای نشان می‌دهند که از مجموع چهار سامانه اس-۳۰۰ مستقر در سوریه، سه سامانه عملیاتی شده است.

در بخشی از این گزارش آمده است: «تصاویر ماهواره‌ای از سه پرتابگر بررسی‌شده در زمان‌های مختلف در سوریه، نشان می‌دهد که آن‌ها احتمالا عملیاتی شده‌اند».

تابستان امسال یک فروند هواپیمای ترابری روس هنگام حمله هوایی رژیم صهیونیستی به سوریه مورد هدف پدافند قرار گرفته و ساقط شد. مسکو پس از این حادثه رژیم صهیونیستی را به «عملکرد غیرمسئولانه» متهم و عنوان کرد که جنگنده‌های اسرائیلی برای در امان ماندن از پدافند سوریه، خود را پشت هواپیمای روس پنهان کردند.

در پی آن حادثه، ارتش روسیه به دستور «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور این کشور سامانه‌های راداری و پدافندی تازه‌ای از جمله سامانه اس-۳۰۰ را در سوریه مستقر کرد تا تل‌آویو را از ادامه حملات هوایی به سوریه بازدارد. همان زمان گفته شد که عملیاتی شدن این سامانه‌ها و آموزش نیروهای سوری برای استفاده از آن‌ها، احتمالا چند ماه زمان می‌برد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.