میخائیل بوگدانف، معاون وزیر خارجه روسیه اعلام کرد که تروریست‌های داعش به طور گسترده در لیبی متمرکز شده‌اند و در حال تقویت روابط خود با سازمان تروریستی "القاعده" هستند.

بنا بر گزارش روسیاالیوم، بوگدانف افزود: در لیبی به ویژه طرابلس فعالیت‌های گروه تروریستی داعش افزایش یافته و داعشی‌ها از فروپاشی دولت و تجزیه کشور سوء‌استفاده می‌کنند و در حال تقویت روابط خود با سازمان تروریستی "القاعده" هستند که در نزدیکی منطقه هلال نفتی و بندر نفتی در طول ساحل دریای مدیترانه، شرق این کشور و شهر درنه در جنوب مستقر هستند.

این مقام روس با بیان اینکه وضعیت در جنوب لیبی به دلیل نفوذ تندروها از چاد به مرزهای لیبی پیچیده شده، هشدار داد که تروریست‌های داعش توانسته‌اند در شرایط مبهمی وارد افغانستان شوند.

این مقام وزات خارجه روسیه اعلام کرد که این انتقال مبهم تروریست‌های داعش کشورهای سازمان پیمان امنیت جمعی را تهدید می‌کند.

وی ادامه داد: ورود تروریسم خاورمیانه به حریم کشورهای مشترک‌المنافع از طریق خاک افغانستان تحت شرایط ابهام‌آلود خطرناک است به طوری که داعشی‌ها توانسته‌اند از طریق برخی کشورهای همسایه وارد این کشور شوند.

بوگدانف گفت: استفاده از تروریست‌ها به منظور اهداف ژئوپلیتیک متوقف نمی‌شود.

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا پیشتر از هم‌پیمانان اروپایی خواست تا به ۸۰۰ داعشی اروپایی اجازه بازگشت به کشورهایشان را بدهند.

برخی کشورهای اروپایی با بازگشت شهروندانشان از ترس اشاعه افکار تروریستی و افراط‌گری یا اجرای حملات در کشورشان مخالفت می‌کنند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.