دفتر رئیس جمهوری اسلامی ایران در پیامی با قدردانی از استقبال صمیمی مردم استان هرمزگان از کاروان دولت تدبیر و امید، ابراز امیدواری کرد که با اجرایی شدن کامل طرح‌های مصوب دولت در سفرهای استانی و استفاده مطلوب از نیروهای بومی، توجه بایسته به استعدادهای سرزمینی و حمایت بیشتر از توان بخش خصوصی، این استان بیش از پیش پیشرفت کرده و توسعه یابد.

متن پیام دفتر رئیس جمهوری اسلامی ایران به این شرح است:

بسم‌ الله الرحمن الرحیم

در آغاز پنجمین دهه از حیات بالنده انقلاب اسلامی، حضور در میان مردم مومن و سرافراز استان هرمزگان، توفیق و فرصت ارزشمند دیگری برای کاروان دولت تدبیر و امید بود.  

آنچه سفر به سواحل زیبای هرمزگان و مشاهده شکوه خلیج همیشه فارس با جزایر پر طراوت‌اش را در خاطر ماندگار می‌نماید، خونگرمی و مهربانی کم‌نظیری است که در این خطه موج می‌زند. روحیه‌ای که ریشه در تاریخ، فرهنگ و باورهای عمیق مذهبی و بومی مردم این استان دارد. دیدار با چنین مردمانی و آشنایی نزدیک با مسائل و مشکلات آنان که زندگی خود را با سربلندی و مرزبانی از خلیج فارس توأم نموده‌اند، همواره روحیه‌بخش و خاطره‌انگیز است.

با عنایت به نگاه ویژه دولت تدبیر و امید به این استان استراتژیک، و ‌پیرو مصوبات سفرهای استانی قبلی، در این سفر نیز بهره‌برداری از طرح‌ها و پروژه‌های مهم زیربنایی، صنعتی، عمرانی و کشاورزی ازجمله افتتاح فاز سوم پالایشگاه ستاره خلیج فارس، طرح گازرسانی به شهرستان‌های استان، گسترش مزارع پرورش و تولید ماهی و میگو، سامانه‌های نوین آبیاری، توسعه بندر لنگه، تکمیل بزرگراه ساحلی منطقه و سایر اقدامات لازم، مورد توجه قرار گرفت؛ که به یاری خدا با عملیاتی شدن این طرح‌ها و برنامه‌ها، شاهد تحولی بنیادی در عرصه پیشرفت و آبادانی استان خواهیم بود.

همچنین در این سفر با حضور ریاست محترم جمهوری، از زیردریایی فاتح نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران رونمایی شد که این موفقیت، گام ارزنده و ارزشمند دیگری در جهت خودکفایی در صنایع دریایی و ارتقای توان دفاعی کشور بود.

به پاس استقبال صمیمی مردم استان از کاروان دولت تدبیر و امید، از اقشار مختلف مردم استان به خصوص مردم پرتلاش بندرلنگه، بستک و خمیر، ائمه جمعه و جماعات، نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی، خانواده‌ های معظم شهدا و ایثارگران، شخصیت‌های علمی، فرهنگی و مذهبی، اصناف، کارگران، اصحاب رسانه، صدا و سیمای استان، نیروهای امنیتی، نظامی و انتظامی و سایر اقشار و گروه‌های سیاسی و اجتماعی استان قدردانی می کنیم.

امید است با اجرایی شدن کامل طرح‌های مصوب دولت در سفرهای استانی و استفاده مطلوب از نیروهای بومی، توجه بایسته به استعدادهای سرزمینی و حمایت بیشتر از توان بخش خصوصی، شاهد پیشرفت و توسعه پایدار و روزافزون در این استان مهم باشیم.

دفتر رئیس‌ جمهوری اسلامی ایران

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.