سرهنگ علیرضا قدمی در گفت و گو با ایسنا درباره وضعیت محورهای مواصلاتی خاطرنشان کرد: در حال حاضر ترافیک روان است وضعیت جوی نیز مناسب است.

وی افزود: تونل امیرکبیر در جاده هراز از شنبه تا سه شنبه، هر شب از ساعت ۲۱ تا ۵ صبح به دلیل تعمیرات یک طرفه خواهد بود.

رئیس پلیس راه استان مازندران تصریح کرد: سطح جاده‌ها خشک است و در حاشیه جاده‌ها برف وجود دارد. با توجه به پیش بینی هواشناسی، از فردا بارش برف در محورهای مواصلاتی خواهیم داشت و در نتیجه احتمال سقوط بهمن و ریزش سنگ محتمل است.

قدمی در توصیه به رانندگان گفت: رانندگان و مردم از سفرهای غیرضروری پرهیز کرده و از تخلفات رانندگی حادثه ساز دوری کنند.

معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی استان مازندران نیز از بارش برف و کاهش دما در چند روز آینده خبر داد.

احمد اسدی در گفت و گو با ایسنا توضیح داد: بر اساس تجزیه و تحلیل آخرین نقشه‌های پیش یابی هواشناسی وضعیت جوی استان مازندران در امروز دوشنبه ۲۹ بهمن آسمان استان صاف تا نیمه ابری همراه با افزایش دما است اما اواخر وقت امروز، از سمت غرب استان شاهد افزایش ابر و وزش باد خواهیم بود.

معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی استان مازندران افزود: فردا سه شنبه سوم بهمن ماه آسمان استان، ابری و به تدریج همراه با بارندگی در بالادست، مه‌آلود، بارش برف و ورزش باد و کاهش دما همراه خواهد بود.

اسدی گفت: روز چهارشنبه نیز آسمان استان نیمه ابری تا ابری در مناطق شهری با بارش پراکنده باران همراه خواهد بود و در پنجشنبه نیز آسمان استان صاف تا نیمه ابری همراه با افزایش تدریجی دما پیش بینی می‌شود.

وی در پاسخ به اینکه این بارش‌ها چه میزان در ذخیره سازی آب‌ها مؤثر است، تصریح کرد: بارش برف در بالادست در ذخیره سازی منابع آب تأثیر خوبی دارد و به طور نسبی امسال بارش‌های خوبی در استان داشتیم اما از صرفه جویی در مصرف آب کشاورزی نباید غافل شویم.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.