در حالی که از صبح امروز قیمت خودرو روندی افزایشی را تجربه کرد اما در میانه روز برخی خودروها افزایش قیمتی برابر با ۳ تا ۱۰ میلیون تومان را شاهد بودند. همین امر سبب شد بازار خودرو به دلیل تغییرات شدید قیمتی با توقف معاملات روبرو شود.

افزایش قیمت خودرو در بازار در حالی رخ داد که پیش بینی خودروسازان، کاهش قیمت یا به عبارت دیگر تعدیل قیمت‌ها در بازار با اجرای مصوبه عرضه خودرو به قیمت ۵ درصد کمتر از حاشیه بازار بود.

 برخی فعالان بازار عرضه قطره چکانی خودرو از سوی خودروسازان یا حتی توقف عرضه در برخی خودروها را عامل اصلی افزایش قیمت‌ها در بازار می‌دانند. این در حالی است که پیش تر اخباری مبنی بر حل مشکلات خودروسازان و همچنین فراهم شدن شرایط تولید خودرو در کشور به گوش رسید. خودروسازان در ماه‌های اخیر پس از آنکه خواستار افزایش قیمت خودروها شدند، تاکید داشتند نبود قطعه مانع از عرضه خودروها در بازار شده و از سوی دیگر فاصله شدید قیمتی عاملی برای ورود دلالان و سرمایه های سرگردان به بازار خودروست.

 در پس افزایش قیمت ارز بازارهای ایران، از جمله بازار خودرو از روند طبیعی خود خارج شده و مشکلات متعددی را تجربه کردند. بازار خودرو، مسکن، ارز، سکه و طلا با تلاطمات شدیدی در این حوزه مواجه شدند.

 بر اساس این گزارش در معاملات امروز، در حالی که فروشندگان خودرو در ابتدای روز قیمت پراید۱۵۱ اس ال در نمایندگی ۳۴ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان و در بازار ۳۸ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان اعلام کردند اما در میانه روز این قیمت به ۴۰ میلیون تومان رسید. در عین حال قیمت پراید ۱۳۱ ای ایکس در نمایندگی ۳۳ میلیون و ۷۲۵ هزار تومان و در بازار ۴۱ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان در ابتدای روز اعلام شد اما در میانه روز قیمت این خودرو ۴۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان شد.

 پراید۱۱۱ نیز با رسیدن به قیمت ۴۵ میلیون تومان، رکوردی تازه را به جا گذاشت.  افزایش قیمت‌ها تنها منحصر به خودروی پرتقاضای پراید نبود، قیمت دیگر خودروها نیز وضعیتی مشابه داشت.

قیمت برخی خودروهای وارداتی تنها در ۱۰ روز اخیر حتی افزایشی ۴۰ تا ۵۰ میلیون تومان را به خود دیده اند. به عنوان مثال قیمت سوناتا هیبرید تیپ ۳ مدل ۲۰۱۸ به ۵۲۰ میلیون تومان رسید. قیمت سراتو فول نیز از ۳۶۵ میلیون تومان به ۳۹۰ میلیون تومان رسیده است. قیمت آزرا از ۶۷۰ میلیون تومان به حدود ۷۲۰ میلیون تومان رسیده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.