محمدی عراقی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره جزئیات جلسه امروز مجمع تشخیص مصلحت نظام، اظهار داشت: جلسه امروز حدود سه ساعت به‌طول انجامید که احساس می‌کنم به دلیل اقدامات اخیر اتحادیه اروپا دیدگاه‌های مخالفان کنوانسیون پالرمو تقویت شده بود.

وی افزود: استنباط من این است که رئیس محترم مجمع نیز نظرش نسبت به گذشته تغییر کرده بود. ۹نفر از اشخاصی که نوبت برای صحبت گرفته بودند، نوبت به آنها نرسید و با رای اعضای قرار شد در جلسه دیگری این موضوع بررسی شود که نماینده دولت نیز در این‌رابطه رای مثبت داد لذا امروز به رای‌گیری نرسیدیم.

آیت‌الله محمدی عراقی با بیان اینکه بیشتر کسانی که امروز به بیان دیدگاه خود پرداختند، مخالف تصویب پالرمو بودند، درباره جو حاکم بر مجمع پیرامون این  لایحه، خاطرنشان کرد: همانطور که گفتم با مواضع اخیر اتحادیه اروپا، کفه مخالفان پالرمو تقویت شده است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره موضع آیت‌الله آملی لاریجانی اظهار داشت: ایشان پیش از این موافق تصویب پالرمو بودند اما بنظر من امروز ایشان نظرشان کمی تغییر کرده است.

وی درباره جوسازی‌های صورت گرفته درخصوص به‌طول انجامیدن بررسی پالرمو در مجمع، گفت: به آیت‌الله آملی لاریجانی عرض کردم که این نقطه قوت نظام ما است که نهادهای قانونی اختیارات خاص خود را دارند. دوستان وزارت خارجه با قدرت اقدام کنند چرا که اینجا جمهوری اسلامی است و مانند آمریکا نیست که ترامپ یک‌شبه از یک کنوانسیون خارج شود. جمهوری اسلامی ایران نهاد رهبری، مجلس، شورای نگهبان، مجمع تشخیص مصلحت نظام و غیره دارد که هرکدام اختیارات خود را دارند.

آیت‌الله محمدی عراقی تاکید کرد: هرچیزی مخصوصا موضوع معاهدات بین المللی باید روال قانونی خود را طی کند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.