به گزارش خبرگزاری فرانسه، بحران انسانی در یمن به علت ادامه مناقشه مسلحانه بین نیرو‌های (دولت مستعفی) یمن و جنبش انصارالله یمن که از چهار سال پیش آغاز شده، در حال وخیم شدن است. دفتر هماهنگی امور بشر دوستانه سازمان ملل متحد در بیانیه‌ای با اشاره به این که نزدیک به چهار سال مناقشه و افت جدی اقتصادی، یمن را به مرز قحطی کشانده است، بحران انسانی در این کشور را بدترین بحران در جهان توصیف کرد.

در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: بنابر ارزیابی‌ها, ۸۰ درصد مردم یمن که معادل ۲۴ میلیون نفر از جمعیت این کشور هستند به کمک‌های بشر دوستانه نیاز دارند. این در حالی است که ۱۴ میلیون و سیصد هزار نفر از این ۲۴ میلیون نفر به کمک‌های فوری نیازمند هستند.

دفتر هماهنگی امور بشر دوستانه سازمان ملل متحد با تاکید بر این که تعداد افرادی که به کمک‌های فوری نیاز دارند نسبت به سال گذشته ۲۷ درصد افزایش پیدا کرده است اعلام کرد در حال حاضر دو سوم تمامی مناطق در یمن، در وضع نزدیک به قحطی هستند.

بنا بر آمار سازمان بهداشت جهانی، در جنگ یمن حدود ۱۰ هزار نفر کشته و بیش از ۶۰ هزار نفر دیگر زخمی شدند. این در حالی است که برخی سازمان‌های غیر دولتی این آمار را پنج برابر بیشتر از آمار‌هایی می‌دانند که سازمان بهداشت جهانی اعلام کرده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.