به گزارش روسیا الیوم، سفر کامایرت به صنعا، پس از دیدار روز گذشته وی به عدن برای گفت وگو با نمایندگان دولت مستعفی یمن صورت گرفته است.

وی قرار است با رهبران انصارالله درباره آتش بس در بندر الحدیده گفت وگو کند.

در همین راستا، «محمد عبدالسلام» رئیس هیات مذاکره کننده انصارالله با استقبال از اعزام هیات سازمان ملل برای نظارت بر توافق آتش بس در شهر الحدیده، آن را گامی مهم برای پایان دادن به تجاوزگری ائتلاف عربی و توقف محاصره یمن توصیف کرد.

چهارمین دور از مذاکرات صلح یمن ۱۵ آذرماه با میانجیگری گریفیتس نماینده ویژه سازمان ملل متحد در استکهلم سوئد آغاز شد و نمایندگان جنبش انصارالله و دولت مستعفی یمن پس از یک هفته مذاکره، درباره آتش بس در شهر و بندر الحدیده و دیگر بنادر مهم دراین کشور به توافق رسیدند.

شورای امنیت نیز جمعه گذشته برای حمایت از توافق حاصل شده در سوئد، با استقرار هیات نظارت سازمان ملل بر آتش بس در الحدیده موافقت کرد.

این شورا، پس از توافق به دست آمده در سوئد بین طرف های یمنی، نخستین قطعنامه خود را به شماره ۲۴۵۱ با اجماع آرا برای حمایت از این توافق و آتش بس در بنادر مهم یمن تصویب کرد.

ارسال مواد اولیه زندگی برای مردم یمن، حمایت از توافق استکهلم، واگذاری اختیار به دبیرکل سازمان ملل برای اجرای آن و نظارت بر آتش بس، مهم ترین نکات مطرح شده در این قطعنامه است.

عربستان و امارات از ماه مارس ۲۰۱۵(فروردین ۹۴) در قالب ائتلافی از چند کشور عربی به بهانه بازگرداندن &#۳۹;عبدربه منصور هادی&#۳۹; رئیس جمهوری مستعفی این کشور به قدرت حملات گسترده ای را علیه یمن فقیرترین کشور عربی آغاز کردند.

سازمان ملل متحد در گزارشی از جنگ یمن به عنوان بدترین بحران انسانی در جهان طی سال های اخیر یاد کرده و اکنون بیش از یک سوم از جمعیت ۲۹ میلیونی این کشور در معرض قحطی شدید به سر می برند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.