این هشدار پس از این صورت گرفت که مانوئل کِوِدو، وزیر نفت ونزوئلا در سفری به هند اعلام کرد که ونزوئلا مایل است نفت بیشتری به هند صادر کند.

بولتون در توییتی که مقاله بلومبرگ درباره روابط نفتی ونزوئلا و هند ضمیمه آن شده بود، نوشت: کشورها و ملت‌هایی که از سرقت منابع ونزوئلا توسط مادورو حمایت می‌کنند فراموش نخواهند شد. آمریکا همچنان از همه قدرتش برای حفظ دارایی‌های مردم ونزوئلا استفاده می‌کند و همه کشورها را تشویق می‌کند اقدام مشابه را انجام دهند.

کِوِدو پس از دیدار با پالایشگرهای هندی در دهلی نو، با بیان اینکه روابط با هند ادامه خواهد یافت و تجارت ادامه پیدا می‌کند، افزود: ونزوئلا خواهان گسترش تجارت خدمات و فناوری با هند است. هند نیز مایل است خرید نفت از ونزوئلا را افزایش دهد.

شرکت‌های ریلاینس اینداستریز و نایارا انرژی که روس‌نفت روسیه در آن سهم دارد خریدار نفت ونزوئلا هستند. ریلاینس یکی از بزرگترین خریداران نقدی نفت PDVSA و یکی از تأمین کنندگان اصلی سوخت برای ونزوئلا از طریق زیرمجموعه آمریکایی خود است.

طبق آمار رهگیری نفتکش‌ها، ریلاینس اینداستریز و نایارا انرژی سال میلادی گذشته مجموعاً ۳۴۴ هزار و ۱۰۰ بشکه در روز نفت ونزوئلا را وارد کردند که ۱۳ درصد در مقایسه با سال ۲۰۱۷ کاهش داشت. اما هند سال گذشته دومین مقصد بزرگ صادرات نفت ونزوئلا ماند.

در زمان آغاز بحران سیاسی ونزوئلا در ماه گذشته، رسانه‌های هندی گزارش کردند که این کشور آسیایی همچنان یکی از خریداران بزرگ نفت ونزوئلا خواهد ماند و پالایشگاه‌های آسیایی همچنان به خرید بیش از ۴۰۰ هزار بشکه در روز نفت از ونزوئلا ادامه می‌دهند.

در خبر جداگانه‌ای که مربوط به تحریم‌ها بود، مقامات امنیتی بلغارستان اعلام کردند حساب‌های بانکی متعددی که میلیون‌ها یورو از شرکت نفتی دولتی PDVSA دریافت کرده بودند را مسدود کرده‌اند.

مأموران امنیتی و دفتر دادستان بلغارستان از طریق آمریکا درباره انتقال پول اطلاع پیدا کرده و حساب‌های مذکور را مسدود کردند.

سقوط تولید نفت ونزوئلا به ۵۰۰ هزار بشکه در روز تا پایان سال ۲۰۱۹

الیوت ابرامز، نماینده ویژه امور ونزوئلا در وزارت خارجه آمریکا در برابر کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان آمریکا اظهار کرد: انتظار می‌رود تولید نفت ونزوئلا در نتیجه تحریم‌های آمریکا علیه شرکت PDVSA به ۵۰۰ هزار بشکه در روز تا پایان سال ۲۰۱۹ سقوط کند.

طبق جدیدترین نظرسنجی پلاتس از تولید اوپک، تولید نفت ونزوئلا در ژانویه با ۱۰ هزار بشکه در روز کاهش نسبت به دسامبر، به ۱.۱۶ میلیون بشکه در روز رسید در حالی که تولید این کشور ۲.۴ میلیون بشکه در روز در دسامبر سال ۲۰۱۵ بود.

اداره اطلاعات انرژی آمریکا در جدیدترین گزارش خود اعلام کرد تولید نفت ونزوئلا از ۱.۲۵ میلیون بشکه در روز در دسامبر به ۱.۲۲ میلیون بشکه در روز در ژانویه کاهش پیدا کرده است.

دولت آمریکا در ۲۸ ژانویه تحریم‌ها علیه شرکت نفتی دولتی PDVSA ونزوئلا را تشدید کرد و انتقال پول فروش نفت به حساب این شرکت را تا زمان تشکیل دولت جدید در ونزوئلا ممنوع کرد. هدف از تحریم‌ها، محروم کردن دولت ونزوئلا از درآمدهای نفتی است.

این تحریم‌ها باعث سرگردانی نفتکش‌های حامل نفت ونزوئلا به دلیل ابهامات پیرامون مسائل مالی شده است. همچنین تولید نفت را برای ونزوئلا که قادر نیست مواد رقیق کننده وارد کند، دشوار کرده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.