براساس بیانیه رسمی که از سوی خبرگزاری واس عربستان منتشر شده، محمد الجدعان، وزیر دارایی عربستان گفته است، تعهد عربستان به مقابله  با پولشویی و تامین مالی تروریسم یک اولویت استراتژیک است و ما به توسعه و بهبود وضعیت تشکیلاتی و قانون‌گذاری برای تحقق این هدف مهم ادامه می‌دهیم.

وزیر عربستانی خاطرنشان کرد: پیشنهاد کمیسیون اروپا برای اجرایی شدن باید در پارلمان اروپا نیز تصویب شود و ما از مقامات کمیسیون و اعضای پارلمان اروپا می‌خواهیم به ریاض سفر کرده و در جریان تلاش‌های مستمر و ابتکارعمل‌های عربستان در زمینه مقابله با تامین مالی تروریسم و پولشویی در سطح داخلی، منطقه‌ای و جهانی قرار بگیرند.

الجدعان تاکید کرد: عربستان به ارتباط خود با کمیسیون ادامه می‌دهد و به مذاکره سازنده با شرکای خود در اتحادیه اروپا برای مشارکت در تقویت و حمایت از سازوکار مقابله با پولشویی و تروریسم در سطح منطقه‌ای و بین‌المللی امیدوار است.

کمیسیون اتحادیه اروپا روز چهارشنبه اعلام کرد: نام عربستان، پاناما و چندین کشور دیگر را به فهرست سیاه کشورهای که این بلوک را به دلیل مقابله ضعیف با تأمین مالی تروریسم و پولشویی تهدید می‌کنند، اضافه کرده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.