سعید فتاحی در گفت‌وگو با ایسنا درباره راه اندازی سیستم VAR در ورزشگاه‌ها اظهار کرد: اگر بخواهیم از طریق شرکت‌های خارجی این سیستم را راه اندازی کنیم هزینه زیادی برای‌مان به همراه دارد به طوری که شاید در هر ورزشگاه سه یا چهار میلیارد تومان هزینه داشته باشد بنابراین تصمیم گرفتیم از شرکت‌های داخلی بخواهیم این سیستم را بومی سازی کنند و با هزینه کم‌تری راه‌اندازی کنیم. تا به حال هم چند شرکت ایرانی پای کار آمده‌اند و برخی به صورت آزمایشی در برخی بازی‌ها سیستم را مورد آزمایش قرار داده‌اند. در دیدار پرسپولیس و پدیده هم به صورت آفلاین اجرا شد و قرار شد تا ایرادات آن را شناسایی کنیم. پس از اینکه سیستم به طور کامل و بدون نقص اجرایی شد، نمایندگان فیفا را دعوت می‌کنیم تا پس از بررسی، مجوز استفاده را به ما بدهند چون سیستم VAR باید با مجوز فیفا اجرا شود.

او در ادامه در پاسخ به این سوال که سیستم کمک داور ویدئویی از چه زمانی در بازی‌های لیگ اجرایی خواهد شد؟ گفت: در تلاش هستیم پس از تأیید نهایی همین فصل آن را اجرایی کنیم.

رئیس کمیته مسابقات درباره حواشی دیدار پرسپولیس و فولاد خوزستان هم گفت: پس از جلسه هماهنگی که برگزار شد، از استانداری خوزستان با من تماس گرفتند و گفتند شورای تأمین، مجوز برگزاری بازی را نداده است. طبق قانون هم شورای تأمین می‌تواند اجازه برگزاری بازی را ندهد. به همین خاطر ساعت ۱۰ شب با آقای عرب تماس گرفتم و تمام نکاتی که از سوی استانداری عنوان شده بود را به او گفتم و خواستم که بازی با یک روز تأخیر در روز ۲۲ بهمن پس از راهپیمایی برگزار شود که آقای عرب با این درخواست مخالفت کردند و گفتند نمی‌توانند تیم را ۴۸ ساعت در اهواز نگه دارند. بنابراین مجدداً با مسؤولان استانداری خوزستان تماس گرفتم و قرار بر این شود طی جلسه بعدی که قرار بود روز بازی برگزار شود، شواری تأمین موضوع برگزاری بازی را مجدداً برسی و نتیجه نهایی را اعلام کند.

وی افزود: خود من هم صبح روز بازی به ورزشگاه رفتم و دیدم پلیس در ورزشگاه مستقر شده و پس از ساعتی دو تیم هم به ورزشگاه رسیدند. البته زمانی که تیم پرسپولیس به ورزشگاه رسید به مسؤولان تیم اعلام کردیم با توجه به قطع برق ورزشگاه، رختکن نوری ندارد بنابراین منتظر باشند تا شرایط محیا شود و پس از گذشت دقایقی تیم پرسپولیس را به سمت نیمکت بردیم و در آن‌جا به آقای برانکو گفتم شاید شورای تأمین مجوز برگزاری بازی را صادر نکند که آقای برانکو هم گفتند منتظر می‌مانند.

فتاحی تصریح کرد: با گذشت دقایقی شورای تأمین مجوز برگزاری بازی را صادر کرد و در ادامه باز هم به آقای برانکو گفتم با توجه به قطع برق ورزشگاه، اگر شما بخواهید می‌توانم بازی را لغو کنم و در تاریخ دیگری برگزار کنم که سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس گفتند با همین شرایط حاضر به انجام بازی هستند.

او ادامه داد: آقای عرب خودشان سال‌ها مدیر کل حراست وزارت ورزش بوده‌اند و برایم عجیب است چطور شرایط امنیتی را درک نمی‌کنند؟ وقتی شواری تأمین مجوز انجام بازی را صادر نکرده بود ما چطور می‌توانستیم بازی را برگزار کنیم؟ واقعاً برایم برخی اظهارات آقای عرب عجیب است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.