اسپوتنیک گزارش داد، مانتیتسکی در این مصاحبه خاطر نشان کرد: ما معتقدیم که مأموریت حمایت قاطع ناتو در افغانستان نتوانسته به یکی از وظایف کلیدی‌اش عمل کند و نتوانسته یک سازمان امنیتی قادر به رزم در افغانستان به وجود آورد که بتواند به صورت مستقل از این کشور دفاع و برقراری نظم و قانون را در آن تضمین کند.

این دیپلمات روسی ادامه داد: وجود سطح بالای تلفات در میان نیروهای امنیتی افغان در سال ۲۰۱۸ سند و مدرک کیفیت پایین آموزش داده شده به این نیروها است.

طبق اعلام ناتو، یکی از وظایف اصلی مأموریت حمایت قاطع در افغانستان که در ژانویه ۲۰۱۵ آغاز شد، آموزش و کمک به نیروهای امنیتی و دفاع ملی افغانستان و کمک به آنها در به دست آوردن ظرفیت لازم برای مقابله با گروه تروریستی داعش است.

به گفته مانتیتسکی، گروه شبه نظامی طالبان در حال حاضر کنترل دست کم ۵۰ درصد از مجموع خاک کشور افغانستان را در دست خود دارد.

این سفیر روس تاکید کرد، اغلب مناطقی از خاک افغانستان که دسترسی به آنها برای دولت این کشور سهل نیست، به دست این شبه نظامیان تصرف می‌شوند.

این سفیر روسیه در افغانستان در مصاحبه‌ای به نشریه روسیسکایا گازتا خاطر نشان کرد: به طور کلی دست کم ۵۰ درصد از خاک افغانستان در کنترل جنبش طالبان قرار دارد.

وی گفت، طبق برآوردهای گوناگون چیزی بین ۳۵۰۰ تا ۱۰۰۰۰ شبه نظامی داعش در حال حاضر در افغانستان حضور دارند و مرتباً حملاتی را در این کشور صورت می‌دهند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.