فرهاد دژپسند در نشست با اساتید و نخبگان دانشگاهی استان گلستان اظهار کرد: شرایط تحریمی کشور را قبول داریم و همه باید با درک شرایط جدید اقدامات لازم را صورت دهیم.

وی افزود: با تشکیل هسته‌های اندیشه ورزی در سطح وزارت خانه که البته آن را به سطح استان‌ها نیز گسترش خواهیم داد، تلاش داریم از ظرفیت نخبگان و اساتید علم اقتصاد و راهبردها و راهکارهای آنها استفاده کنیم.

دژپسند یادآور شد: ملت ایران طی ۴۰ سال گذشته با سخت‌ترین شرایط و بحران‌های جهانی، منطقه‌ای و ملی مبارزه کرده و هرگز تسلیم دشمنان نخواهد شد.

وزیر امور اقتصادی و دارایی خاطر نشان کرد: دولت برای ۲۵ قلم کالای اساسی ۱۴ میلیارد دلار ارز تعیین کرده تا از مشکلات مردم بکاهد. باید به اصلاح الگوی مصرف توجه جدی داشته باشیم و در این مسیر دولت تدبیر و امید صرفه‌جویی را از خود آغاز کرده است.

وی خاطر نشان کرد: برنامه‌ریزی لازم صورت گرفته تا لایحه معافیت‌های مالیاتی در اردیبهشت سال آینده مصوب شود و در عین حال برنامه پنجره واحد سرمایه‌گذاری الکترونیکی نیز طراحی شده تا بتوان با هماهنگی و همگام با سراسر کشور اجرایی شود.

دژپسند ادامه داد: باید همانطور که در دفاع مقدس با استفاده از توان مردمی و تلاش مسئولین بر دشمن پیروز شدیم، امروز نیز با مقاومت و همراهی همگانی بر مشکلات اقتصادی فائق آییم.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.