معاون رئیس‌جمهور با اشاره به دو صفت اهل‌بیت(ع) تصریح کرد: طبق قرآن اگر کسی به آن‌ها بدی می‌کرد در پاسخ، سلام و ادب می‌گفتند و اگر کسی به آن‌ها احسان می‌کرد، آن‌ها نیز به او نیکی می‌کردند.

نوبخت با اشاره به روحیه مردم در زمان جنگ هشت‌ساله افزود: در آن زمان برای سوءاستفاده نکردن دشمن عجز و لابه نمی‌کردیم اما الان که در شرایط سخت جنگ اقتصادی نابرابر هستیم، متاسفانه آن نوع تحمل کردن کم‌رنگ شده است.

وی گفت: با تأکیدی که برای ضرورت افتتاح سد لاستیکی از سوی استاندار گیلان مطرح شد، به عنوان یک ابلاغ رسمی از رئیس سازمان مدیریت‌وبرنامه‌ریزی استان درخواست می‌کنم که سد لاستیکی بعدی را که مدنظر است شناسایی کرده و کارهای اجرایی آن را سریع‌تر آغاز کنند.

رئیس سازمان برنامه‌ و بودجه کشور با مخاطب قرار دادن نماینده لنگرود افزود: شما موظف هستید که مسائل و مشکلات مربوط به این منطقه را به بنده انعکاس دهید و از شما استدعا دارم که بعد از ۲۲ بهمن برای بررسی رهاورد سفر من به لنگرود نزد من بیایید تا کارها را با قوت دنبال کنیم.

معاون رئیس‌جمهور خاطرنشان کرد: ظرف چند سال اخیر بیش از ۲ هزار میلیارد تومان برای کارهای زیربنایی در استان سرمایه‌گذاری شده است؛ یکی از این کارهای زیربنایی افتتاح پروژه بزرگ بین‌المللی خط راه‌آهن است که از رئیس‌جمهور دعوت می‌کنیم برای این مراسم به گیلان بیایند.

نوبخت تصریح کرد: با استاندار گیلان هماهنگ کردیم که سه‌شنبه یا چهارشنبه با مسئولان راه‌آهن به تهران آمده تا اقدامات مربوط به خرید واگن‌های مناسب که در شان مردم گیلان باشد را بررسی کنیم تا سفرهای نوروزی مردم به استان‌هایی مثل تهران و مشهد از همین قطارها انجام شود.

وی با اشاره به ترافیک سنگین در محدوده منجیل اظهار داشت: ما می‌توانستیم کلا رودبار را دور بزنیم اما چون مردم رودبار معتقد بودند در صورت این کار اقتصاد منطقه تعطیل می‌شود، طرح جایگزین قرار دادیم که ضمن تردد خودروها با سرعت، اقتصاد شهر رودبار مختل نشود.

معاون رئیس‌جمهور گفت: ما مجددا ۴۰۰ میلیارد تومان برای درست کردن ۸ کیلومتر از منجیل به رودبار هزینه کردیم تا زیر ساخت این پروژه تکمیل شود؛ علاوه بر کارهای زیربنایی باید برای سایر اقدامات نظیر تجهیزات بیمارستان‌های منطقه در کوتاهترین زمان همت بگماریم.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.