خبرگزاری فرانسه گزارش داد، اما تایید این لایحه در مجلس نمایندگان آمریکا به دلیل آنکه تحت کنترل دموکرات‌هاست، با دشواری روبروست.

لایحه تقویت امنیت خاورمیانه با هدف مقابله با جنبش جهانی "بایکوت، عدم سرمایه گذاری و تحریم اسرائیل" در محکومیت اشغالگری قلمروهای فلسطینی و اعمال فشار بر کمپانی‌ها برای انجام معامله با اسرائیل مطرح شده است.

سناتور مارکو روبیو، جمهوری خواه گفته است که به دنبال حمایت از این لایحه است چون این اقدامات "کمپین جنگ تبعیض اقتصادی علیه اسرائیل" است.

در متن لایحه همچنین اجازه انتقال سلاح به اسرائیل، گسترش همکاری نظامی با اردن و اعمال تحریم‌های جدید علیه سوریه داده شده است.

این لایحه با ۷۷ رای موافق در مقابل ۲۳ رای مخالف به تصویب سنا رسید و تمامی جمهوری خواهان در سنا به آن رای مثبت دادند. رای دموکرات‌ها ۲۵ به ۲۲ بود و این بیشترین میزان اختلاف درون حزبی درباره این موضوع است.

این لایحه اکنون به مجلس نمایندگان آمریکا ارسال می‌شود که اکثریت آن در اختیار دموکرات‌هاست و انتظار می‌رود که مخالفت خود را با آن اعلام کنند چون برای نخستین بار دو زن مسلمان – رشیده طیب، یک شهروند فلسطینی‌آمریکایی و ایلهان عمر، مهاجر سابق سومالیایی - در مجلس نمایندگان آمریکا هستند. هر دوی آنها در نوامبر انتخاب شدند.

اتحادیه آزادی‌های مدنی آمریکا از حق بایکوت حمایت کرده و علیه این لایحه است.

کاتلین روآن، یکی از مقام‌های این اتحادیه در بیانیه‌ای اعلام کرد: امروز، سنای آمریکا سیاست‌هایی را خلاف قانون اساسی انتخاب کرده و متمم اول قانون اساسی آمریکا درباره حقوق تمامی آمریکایی را نقض کرده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.