"دی ولت " گزارش داد، "اورزولافون در لاین"، وزیر دفاع آلمان در بحث ها درباره قرارداد موشک های میان برد هسته ای بین روسیه و آمریکا خواستار پاسخ های جدید شد.

وی هشدار داد که در مناقشات درباره این توافق موشکی خطر بازگشت به دوران جنگ سرد وجود دارد.

"فون در لاین" در این باره گفت که ما در ناتو در این باره اتفاق نظر داریم که پاسخ های ساده سال های هفتاد و هشتاد را نمی توانیم به دوران امروز منتقل کنیم.

وی که در یک دیدار با سربازان ارتش آلمان مستقر در لیتوانی سخن می گفت همچنین تصریح کرد که ما نیاز به پاسخ های جدید و راه حل های جدید داریم.

"فون در لاین" البته از موضع گیری واضح و شفاف در این مسئله اجتناب کرده و گفت: ما باید به صورت گسترده درباره مجموعه ای از اقدامات در این باره در ناتو صحبت کنیم. این مجموعه اقدامات باید در این ائتلاف نظامی اجرایی شود.

فون در لاین در لیتوانی از حدود ۵۰۰ نیروی ارتش آلمان مستقر در این کشور که به منظور بازدارندگی در قبال روسیه در عملیات بودند بازدید کرد. ناتو در واکنش به بحران اوکراین در جولای سال ۲۰۱۶ تصمیم گرفت حدود ۱۰۰۰ نیرو را سه کشور بالتیک و لهستان مستقر کند.

مسئله مناقشات بر سر توافق موشکی بین روسیه و آمریکا بحث های سیاسی داغی را در آلمان ایجاد کرده است. "آنگلا مرکل"، صدر اعظم آلمان اخیرا اعلام کرده است که باید از زمان باقی مانده برای دگرگونی در این مناقشات و نجات این پیمان موشکی استفاده کنیم.

 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.