یک مقام مسئول در کاخ‌سفید امروز یکشنبه بر خلاف منشور ملل متحد در الزام به عدم مداخله در امور داخلی یک کشور مستقل از ارتش ونزوئلا خواست تا به «خوان گوایدو» (سرکرده شورشیان ونزوئلا) بپیوندند.

این درحالیست که با ادامه تلاش های پیدا و پنهان کشورهای غربی به سرکردگی آمریکا تا کنون تنها یک ژنرال ارتش به سرکرده شورشیان در ونزوئلا پیوسته است.

این در حالیست که معترضان به تحریم اقتصادی آمریکا علیه ونزوئلا و به رسمیت شناختن «خوان گوایدو» رئیس مجلس ملی به عنوان رئیس جمهوری این کشور دیروز شنبه در مقابل دفتر نمایندگی سازمان ملل در ژنو پایتخت سوئیس دست به تظاهرات زدند.

این گروه با تجمع در اطراف نماد «صندلی شکسته» به عنوان نماد مبارزه با خشونت مسلحانه در ژنو به سیاست های رهبران آمریکا اعتراض کردند.

«ژورژ والرو» نماینده ونزوئلا در دفتر ژنو سازمان ملل در سخنانی در این تجمع ضمن تشکر از کشورهای حامی ونزوئلا گفت: در مقابل تحریم های آمریکا مقاومت خواهیم کرد.

معترضان با در دست داشتن پلاکاردهایی با شعارهای ضد امپریالیستی همچون «نه به کودتا در ونزوئلا» و «حملات آمریکا علیه ونزوئلا را متوقف کنید» اعتراض خود به سیاست های مداخله جوایانه واشنگتن در امور داخلی کاراکاس را نشان دادند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.