این گزارش به نقل از یک مقام ارشد در دولت آمریکا و منبع آگاه به این موضوع اعلام کرد که برنامه ریزی برای این دیدار نهایی شده است.

این مقام که خواست نامش فاش نشود همچنین به شبکه تلویزیون سی ان ان آمریکا گفت: از آنجایی که ترامپ در نوامبر سال ۲۰۱۷ برای همایش نشست همکاری های اقتصادی کشورهای آسیا پاسفیک از شهر ساحلی دانانگ دیدن کرده بود ترجیح داده است دومین دور از این مذاکرات مهم را در این شهر برگزار کند.

براساس این گزارش، مدت های بود که میزبانی ویتنام از این مذاکرات همراه با آمادگی سنگاپور برای آن، مطرح بوده است اما با هماهنگی نهایی که با طرف کره ای انجام شد، قرار بر این شد این دیدار در ویتنام برگزار شود.

اولین نشست رهبران دو کشور آمریکا و کره شمالی در خرداد ماه در سنگاپور، با درخواست برای غیرهسته ای سازی کامل، قابل تایید و غیرقابل برگشت و همچنین کنار گذاشتن زرادخانه هسته ای و موشک های بالستیک با توسط کره شمالی همراه شد.

۱۸ ژانویه (۲۸ دی ماه) بود که کاخ سفید تصمیم گرفت دور دوم این دیدارها را برگزار کند و رئیس جمهوری آمریکا سه شنبه گذشته در گفت وگو با خبرنگاران گفت که در این هفته و یا احتمالا در سخنرانی سالانه خود زمان دقیق این دیدار را اعلام عمومی خواهد کرد.

براساس این گزارش، ترامپ همچین ابراز تمایل و امیدواری کرد دیدار بعدی خود با شی جین پینگ، رئیس جمهوری چین را نیز زمانی که برای دیدار با رهبر کره شمالی در آسای به سر می برد، انجام دهد.

وی روز چهارشنبه اعلام کرد که بی صبرانه منتظر دیدار با رهبر کره شمالی در آینده نزدیک است.

ترامپ در یک پیام توئیتری نوشت: &#۳۹;روابط دوجانبه کره شمالی و آمریکا هرگز به این خوبی نبوده است. بدون هیچ شرطی، بازماندگان برمی گردند و گروگان ها آزاد می شوند. شانس خوبی برای خلع سلاح هسته ای وجود دارد&#۳۹;.

وی افزود: &#۳۹;در اواخر دوره دولت پیشین امریکا، روابط وحشتناک بود و اتفاقات بدی می افتاد. اما اکنون اوضاع فرق می کند؛ من بی صبرانه منتظر دیدار با کیم جونگ اون هستم&#۳۹;.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.