دیمیتری پسکوف، سخنگوی ولادیمیتر پوتین، رئیس جمهور روسیه به رویترز گفت: روسیه از منافع خود در ونزوئلا در چارچوب قوانین بین‌المللی و با استفاده از همه مکانیزم‌های موجود دفاع خواهد کرد.

غول نفتی روس نفت در قبال دریافت نفت از ونزوئلا، در شرکت نفتی دولتی PDVSA این کشور سرمایه‌گذاری کرده و وام‌هایی اعطا کرده است.

طبق آمار "اس اند پی گلوبال پلاتس" تا نوامبر سال ۲۰۱۸ ونزوئلا ۳.۱ میلیارد دلار بدهی داشته که باید به روس نفت پرداخت کند. این شرکت روسی پنج پروژه بالادستی مشترک با شرکت PDVSA در ونزوئلا دارد.

با این حال وزارت خزانه داری آمریکا برای هدف فشار مضاعف روی دولت نیکولاس مادورو، رئیس جمهور ونزوئلا دوشنبه هفته جاری دور دیگری از تحریم‌ها را علیه PDVSA اعلام کرد.

آمریکا از خوان گوایدو رهبر اپوزیسیون ونزوئلا که اخیراً خود را رئیس جمهور خوانده، حمایت کرده است.

سخنگوی رئیس جمهور روسیه گفت: کرملین تحریم‌ها علیه شرکت PDVSA را غیرقانونی و نشانه رقابت غیرمنصفانه و تلاش برای مداخله در امور داخلی ونزوئلا می‌داند. وی در ادامه افزود روسیه پیامدهای احتمالی تحریم‌ها علیه PDVSA برای مسکو را مورد ارزیابی قرار می‌دهد.

طبق تحلیل پلاتس، هر اتفاقی در بن بست سیاسی ونزوئلا روی دهد، دست روسیه از دارایی‌های نفتی ونزوئلا کوتاه نخواهد شد زیرا تنها منبع ارزآوری برای این کشور است. تحلیلگر یک بانک غربی میزان دارایی‌های روس نفت در ونزوئلا را ۲.۵ میلیارد دلار بعلاوه ۲.۵ میلیارد دلار دیگر نفتی که در قبال وام به PDVSA دریافت می‌کند، ارزیابی کرده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.