روزنامه مارکا روز یکشنبه نوشت: امباپه مبلغ ۳۰ هزار یورو را برای ادامه جستجوها به منظور یافتن نشانی از سالا و هواپیمای مفقود شده وی، اهدا کرد. 

 

پیش تر، «آدرین رابیو» هم تیمی امباپه و «دیمیتری پایه» به ترتیب ۲۵ و ۱۰ هزار یورو برای پیگیری عملیات تفحص اختصاص داده بودند.

این مبالغ که توسط یک پیج اینترنتی موسوم به «gofundme» جمع آوری می شود، تاکنون تعداد زیادی از ستاره های فوتبالی را برای این اقدام بشردوستانه گرد هم آورده است.

خانواده سالا پیش از به راه افتادن چنین کمپینی، مذاکرات خود را با یک شرکت آلمانی به منظور ادامه عملیات جستجو آغاز کرده بودند اما پیش از هر چیز آنها به مجوز مقامات جزیره گرنزی (محل وقوع حادثه) نیاز دارند.

بدنبال خارج شدن هواپیمای شخصی سالا از نزدیک ترین رادار برج مراقبت پرواز در روز دوشنبه، جستجوها برای یافتن سالا و خلبان هواپیمای مذکور، روز گذشته وارد سومین روز خود شد و در ادامه نیز، پلیس پایان عملیات جستجو را اعلام کرد.

سالا در روزهای پایانی هفته گذشته با قراردادی به ارزش ۱۵ میلیون پوند از نانتس به کاردیف ملحق شد و در حالی که این تیم لیگ برتری ناامیدانه برای خرید تازه اش آرزوی سلامتی دارد اما باید دغدغه های هر روز خود را برای جایگزین کردن سالا و زنده نگه داشتن امیدشان برای بقا در لیگ برتر جزیره مدیریت کنند.

مهاجم ۲۸ ساله آرژانتینی مفقود، در فصل جاری در جریان ۱۹ بازی که برای نانتس به میدان رفت، ۱۲ گل به ثمر رساند و لوشامپیونه را تحت تاثیر نبوغ گلزنی خود قرار داد.

لازم به ذکر است سالا اوایل هفته جاری و دقایقی پیش از خارج شدن هواپیمای شخصی خود از رادار، پیامی دلهره آور با این مضمون به اقوام خود ارسال کرد: «به نظر هواپیما در حال سقوط است».

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.