نادر ثناگو مطلق در جریان بازدید رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی و برخی مقامات سازمان هواپیمایی کشور از فرودگاه بین‌المللی پیام، اظهار کرد: فرودگاه پیام باسابقه بیش از ۲۵ سال جزو یکی از بهترین فرودگاه‌های کشور از لحاظ زیرساختی و تجهیزات است. این فرودگاه قابلیت پذیرش سرریز پروازهای فرودگاه امام خمینی (ره) و مهرآباد و استفاده در مواقع بحران را دارد و همچنین به عنوان پتانسیل پدافند غیرعامل مجموعه فرودگاه‌های تهران دارای اهمیت است.

وی اضافه کرد: در چند سال گذشته فعالیت‌های این فرودگاه به‌روز شده و با ساخت سالن مسافری استفاده از ظرفیت مسافری هم از شهریورماه سال جاری آغاز شد.

مدیرعامل فرودگاه بین‌المللی پیام به ظرفیت جابجایی مسافر این فرودگاه نیز اشاره کرد و گفت: طبق طرح جامع منطقه اقتصادی پیام این فرودگاه در فاز اول با ظرفیت سه و نیم میلیون نفری پیش‌بینی‌شده است که با ترمینال موقت فعلی ظرفیت ۶۰۰ هزارنفری در سال را در نظر گرفته‌ایم.

ثناگو با اشاره به اینکه فرودگاه پیام از لحاظ تعداد نشست و برخاست و ترافیک فرودگاهی معادل فرودگاه مهرآباد است، گفت: روزانه حدود ۲۲۰ پرواز داریم که البته مدل پروازهای ما آموزشی است. پیام بزرگ‌ترین فرودگاه آموزشی در کشور است.

وی گفت: در زمینه باری نیز مقصد اصلی اکثر پروازهای باری که جهت تأمین مایحتاج عمومی بازار است، فرودگاه بین‌المللی پیام است و توافق‌نامه‌هایی برای توسعه روند کارگو انجام‌شده و استقبال زیادی از سوی سرمایه‌گذاران برای بخش کارگو وجود دارد.

مدیرعامل فرودگاه بین‌المللی پیام تأکید کرد: در حوزه مسافری نیز پیشنهادهایی از سوی سرمایه‌گذاران وجود دارد که با ایجاد زیرساخت‌های جدید این فعالیت توسعه می‌یابد.

ثناگو ادامه داد: سانحه‌های هوانوردی جزئی از این صنعت است و سانحه اخیر هیچ تأثیری بر فعالیت‌های پیام نداشته و اظهارنظر نهایی در خصوص این سانحه پس از بررسی جعبه سیاه انجام خواهد شد.

وی اضافه کرد: حتی ارتباط رادیویی هم از سوی هواپیما با برج مراقبت فرودگاه پیام ایجاد نشده است.

وی در پایان گفت: پروازهای فرودگاه پیام اکنون به روال سابق ادامه دارد و پرواز کیش نیز در روز بعد از سانحه برای احترام به شهدای سانحه کنسل شد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.