روز جمعه، با آشفتگی‌های سیاسی ونزوئلا، نگرانی از اختلال در صادرات نفت این کشور و تحریم‌های آمریکا، باعث شد قیمت هر بشکه نفت خام بیش از یک درصد جهش کند.

پنج‌شنبه شب درحالی که بحران سیاسی کارآکاس درحال بدتر شدن بود، واشنگتن اعلام کرد که می‌تواند صادرات نفتی ونزوئلا را تحریم کند.امروز تا ساعت ۱۰:۰۵ به وقت تهران، قیمت پیش‌خرید هر بشکه نفت خام برنت دریای شمال، بنچ‌مارک بین‌المللی قیمت نفت، ۷۳ سنت یا ۱.۱۹ درصد جهش کرد و به ۶۱.۸۲ دلار رسید.قیمت پیش‌خرید نفت خام نیمه‌سنگین تگزاس غرب آمریکا، دابلیوتی‌آی، ۷۱ سنت یا ۱.۳۴ درصد جهش کرد و به ۵۳.۸۴ دلار رسید.

پس از اعتراضات خشونت‌آمیز خیابانی، رهبر مخالفان ونزوئلا، خوآن گوآیدائو، خود را رییس‌جمهور موقت ونزوئلا اعلام کرد و مورد حمایت آمریکا قرار گرفت. رئیس جمهور قانونی ونزوئلا، نیکولاس مادورو هم اعلام کرد روابط کشورش با آمریکا را قطع می‌کند.

گفته می شود بازارهای نفت به دلیل افزایش تولید آمریکا، با کمبود عرضه روبرو نخواهند شد. تولید نفت آمریکا به رکورد ۱۱.۹ میلیون بشکه در روز رسیده است.

طبق اعلام اداره اطلاعات انرژی آمریکا، میزان ذخایر نفت این کشور در هفته اخیر ۸ میلیون بشکه افزایش یافت. میزان ذخایر بنزین هم برای هشتمین هفته متوالی بالا رفت و با ۴.۱ میلیون بشکه افزایش به ۲۵۹.۶ میلیون بشکه رسید.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.