بهای معاملات آتی وست تگزاس اینترمدیت آمریکا ۱۵ سنت یا ۰.۲ درصد افزایش یافت و به ۷۲.۰۷ دلار در هر بشکه رسید. نفت آمریکا روز گذشته با ۱۴ سنت افزایش قیمت، بسته شده بود.

بهای نفت برنت پس از ۶۳ سنت افزایش در روز سه‌شنبه، ۱۲ سنت یا ۰.۲ درصد در معاملات روز جاری افزایش یافت و به ۸۱.۵۳ دلار در هر بشکه رسید. نفت برنت که شاخص قیمت جهانی است، هفته گذشته به دنبال سقوط بازارهای سهام حدود پنج دلار از رکورد ۸۶.۷۴ دلار که در سوم اکتبر به ثبت رسانده بود، کاهش پیدا کرد.

گزارش موسسه امریکن پترولیوم نشان داد ذخایر نفت آمریکا در هفته گذشته ۲.۱ میلیون بشکه کاهش یافته است در حالی که تحلیلگران افزایش این ذخایر به میزان ۲.۲ میلیون بشکه را پیش‌بینی کرده بودند.

به گفته تومومیچی آکوتا، اقتصاددان ارشد در شرکت تحقیقات و مشاوره میتسوبیشی، بازار به کاهش غیرمنتظره ذخایر نفت آمریکا که معمولا در این وقت از سال افزایش پیدا می‌کند واکنش نشان داد؛ با این حال نگرانی‌ها نسبت به دورنمای اقتصاد جهان مانع از رشد بیشتر قیمت‌ها شد. ذخایر بنزین آمریکا به میزان ۳.۴ میلیون بشکه کاهش یافت، در حالی که سایر ذخایر شامل نفت کوره به میزان کمتر از حد انتظار ۲۴۶ هزار بشکه کاهش پیدا کردند. آمار رسمی از سوی اداره اطلاعات انرژی آمریکا بعد از ظهر روز جاری منتشر می‌شود.

در این بین، تنش‌های ژئوپلیتیکی برسر ناپدید شدن جمال خاشقجی، خبرنگار منتقد ریاض، همچنان ادامه دارد. جیم ریتر بوش رییس شرکت "ریتر بوش اند آسوشیتس" در این باره اظهار کرد: عربستان سعودی ممکن است حداکثر ۵۰۰ هزار بشکه در روز تولید نفت خود را به عنوان هشدار به آمریکا برای وضع هرگونه تحریمی در واکنش به تحولات پرونده خاشقجی کاهش دهد.

در این بین، محمد بارکیندو، دبیرکل اوپک، روز سه‌شنبه از شرکت‌های تولیدکننده نفت خواست ظرفیت خود را بالا برده و برای تامین تقاضای آتی سرمایه‌گذاری بیشتری کنند، زیرا ظرفیت تولید جهانی کاهش پیدا کرده است.

براساس گزارش رویترز، قیمت‌ها در بازار نفت از گزارش‌هایی که براساس آنها صادرات نفت ایران در آستانه بازگشت تحریم‌های آمریکا در چهارم نوامبر سریع‌تر از حد انتظار کاهش پیدا کرده، پشتیبانی شده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.